Vad hände? (varning osmakligt)

Carolininen

Trådstartare
Jag hörde hur min stora hane morrade i tvättstugan så jag gick för att kolla läget.
Hittar vår lille terrier (hane) tokjuckandes på hans rygg. Detta händer ibland så inget konstigt med det. Delar på hundarna så den store ska slippa terriern.
Ser då att terriern har fullt stånd och kan inte sluta jucka i luften. Som bestatt. Hittar vätska i den stores päls.
Går därifrån för att låta honom lugna ner sig. Tittat till honom efter en stund då står han och ser ynklig ut med fortfarande fullt stånd. Finner också flera fläckar på golvet med klar vätska.
Eftersom jag aldrig har haft något avelsmaterial så har jag aldrig sett en hane para. Försökte lilleman betäcka storebror? :o
Varför fick han för sig att göra det helt plötsligt?

Sv: Vad hände? (varning osmakligt)

Löptiksdoft kanske, antingen ute eller som kommit in genom fönster/dörr.

Tik och hane brukar hänga ihop en stund, upp till en halvtimme. Det kan alltså ta upp till en halvtimme innan ståndet går tillbaks. Då brukar de bara kunna stå och se ynkliga ut. De kan varken hoppa, springa eller lägga sig under den tiden.

Sv: Vad hände? (varning osmakligt)

Jo det kan kanske ha varit löptiksdoft som har triggat hans libido.:)
Har tyckt att den store på senaste har visat tecken på att det finns löptik i närheten.

Jag blev så förvånad bara. Den store hanen är 5 år och jag har haft en hanhund innan i 2 år och jag har aldrig sett dem så. Men det är klart, sånt kan ju hända när man inte ser;)

Stackars lilleman. Han såg helt förvånad ut själv:grin:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 271
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp