Vad hände med "Zin-lit´s" utbildning Scenisk hästkonst? vet någon

once and again

Trådstartare
Hejsan allesamans!
Jag är lite nyfiken på ifall någon där ute vet vad som hände med Zin-lit utbildningar i Ystad, där de bla. hade en utbildning med inriktningen Sceniskhästkonst.
Jag har letat som en tok efter information men allt jag kan hitta är bara gammla artiklar och studieinformation som jag tycker verkar inaktuell. Jag har utgått ifrån att utbildningen har lagts ner... Men är det någon som vet mer exakt ifall mina spekulationer stämmer?

Trode jag drömmde när jag först såg utbildningen och tänkte att det där skulle passa mig som handsken :bump:, men efter ett litet tag så upptäckte jag att all information som fanns om det var från senast 2009.
Stort tack till alla tips som trillar in! :)
 
Sv: Vad hände med "Zin-lit´s" utbildning Scenisk hästkonst? vet någon

Tyvärr är det som du befarade - utbildningen är nerlagd.
 
Sv: Vad hände med "Zin-lit´s" utbildning Scenisk hästkonst? vet någon

Tack så mycekt för svar! Okej det var väldigt synd.. men då behöver jag inte fundera på det längre, tack ;)
 
Sv: Vad hände med "Zin-lit´s" utbildning Scenisk hästkonst? vet någon

Hej! Jag tillhörde sista gruppen som gick på zin-lits utbildning scenisk hästkonst. Den var då en ettårig yrkesutbildning. Det var ett väldigt misslyckat år, där det ofta inte var lärare i de ämnen vi hade utan eleverna förväntades lära sig och utvecklas själva, kritik mot detta togs mycket dåligt emot av skolans ledning (som bestod av en person!) och jag kan tyvärr bara säga att jag inte kan rekommendera någon att gå den utbildningen. Om du är intresserad av att lära dig cirkus så finns det veckokurser i Malmö (Karavan), Dans och cirkushögskolans/cirkörs kurser i Stockholm, Cirkus Le fou i Stockholm och Uppsala Pole (har också luft-ring). Längre utbildningar är AFUK, köpenhamn, Dans och cirkushögskolan i sthlm, gymnasium i sthlm och gävle, fjordane folkhögskola (har också häst men utan någon direkt sammanknytning) i Norge.
Och är det häst du är intresserad av så vet jag tyvärr inte så mycket. Christina Drangels utbildning (drangelinstigutet?) och så finns det några som är väldigt duktiga och har kurser och kallar sig Horse Vision.

Zin-lits utbildning är nu nedlagd. Alla eleverna på scenisk hästkonsts sista år slutade före året var slut och var mycket missnöjda med utbildningen. Ta kontakt om du undrar över mer kring utbildningen, jag har en hel del mer dåligt att berätta på lager ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp