Vad hade ni valt för hingst?

oxo

Trådstartare
Vad hade ni valt för hingst stammässigt till sto e.
lucky light-allegro-dragon II ?

Sv: Vad hade ni valt för hingst?

jo du det ska jag berätta den hade jag inte använt i aveln:banana:

Ja inte vet jag varför hon inte skulle fungerar i avel.
Beroende på vad jag ville ha ut av fölet så blir ju också hingstvalet därefter. Men ren generellt enligt hennes egen blup så hade jag valt en hingst som räknas som multitalang d v s en som både kan hoppa och röra sig bra.

Ja inte vet jag varför hon inte skulle fungerar i avel.
Beroende på vad jag ville ha ut av fölet så blir ju också hingstvalet därefter. Men ren generellt enligt hennes egen blup så hade jag valt en hingst som räknas som multitalang d v s en som både kan hoppa och röra sig bra.

Ja förra året betäcktes hon med Come Back II men det tog sig tyvärr inte. Annars känndes han som ett bra val.

Nu är hon dräktig med Callahan med tanke att få fram en hopphäst.

Men nu satt jag och fundera på vad som kunde varit intressant att föreslå till ägaren nästa år.:)

Beror ju på vad de vill ha ut av fölet. Om det ska bli hopp- dressyr- multi- eller vad. Stoet verkar på pappret kunna användas till det mesta i avels väg. Sedan ju verkligheten vara en annan.

Hon har lämnat två fina avkommor i danmark, varav en tyvärr dog i en trafikolycka. Men den andra tävlas med fina resultat i hoppning. Kommer inte ihåg vem hon var efter.

Men egentligen är väl tanken en trevlig allroundhäst mot hopp hållet

Självklart finns det massor av fina hingstar nere på kontinenten men det är ju alltid ovisst vilka som kommer att finns tillgängliga här uppe.
Då ligger ju hingstar som Ludwigs Champion, Nobel, Peking och Lambourgini nära till hands. Vilken som blir bäst av dem beror på typen på stoet självt.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 631
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10