Vad ha under täcket?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Min lilla fryser jättemkt trots ett tjockt täcke( det gröna termomaster från hööks).
Nu ska hon börja va ute länge med dagmatten i hennes stall. Så fungerar på att skaffa nån typ pjamas att ha under täcket. Fått för mig att det ska bli varmare än med bara täcket?:)

Vad är bäst att ha under? Gärna nått som går ner på benen lite.
Har tittat lite på Hurrtas fleecetäcke som verkar väldigt varmt och gosigt, men vågar man ha det på en powder puff?

Vad tycker ni är bäst ha under?:)

Sv: Vad ha under täcket?

Nikka har ett tjockt täcke från Hurtta men när det inte räcker till så blir hon väldigt mycket varmare av att ha sitt BoT-täcke i nät under. Bara BoT funkar inte men de går bra i kombination.
Min andra hund har Hurttas fleeceoverall men jag upplever inte att den ger lika mycket värme.
Till viss del kan det nog funka olika med olika täcken beroende på hundens hårlag?

Det varmaste vi har är en vattentät fleeceoverall från hurtta. För extra varmt kan man kombinera den med andra täcken.

Min lilla PK fryser ju också helt hysteriskt mycket, och den kombinationen hittils jag har hittat som verkar fungera bäst är en overall i "hoodie-material" som är måttbeställd. Den går ner över både fram- och bakben och täcker även hela magen på henne. Över den sen har hon ett BoT-täcke alt hurttas tjocka vintertäcke - BoT-täcket fungerar helt klart bäst då det täcker bättre tycker jag. Svårt att hitta bra passformar på denna lilla kroppen.

I "hood-overallen" plus tjockt täcke känns hon väldigt varm trots många minus och lång tid utomhus.

Har en variant av fleeceoverall från hurtta också, men den täcker ju inte benen och bara halva magen. Dessutom är den alldeles för klumpig för att ha något över eller under och jag upplever att det dels blåser rätt igenom den och dels blir den blöt & kall snabbt om det är snöigt ute. Deras nyare i microfleece kanske hade kunnat funka, men jag tycker den ser klumpig ut om man tänker att man ska ha något över - i alla fall på min lillråtta som är extremt liten.

Fick faktiskt köpa sådana däringa draghundssockor till henne också, tunna och stör henne inte direkt men verkar faktiskt hjälpa bra, kanske kan vara något för de riktigt kalla dagarna om hunden har problem med tassarna också?

Det varmaste vi har är en vattentät fleeceoverall från hurtta. För extra varmt kan man kombinera den med andra täcken.

Är det den "gamla" modellen som finns i brunt eller rött? Jag har letat som en tok efter den i rätt storlek till min Aysu, men den verkar vara slutsåld överallt...

Jag vet inte om de har ngn nyare modell men jo den fanns i grön/brunt eller rött om jag minns rätt! Camaro har den grönbruna, har väl haft den i typ 2 år kanske..

*kl*

Jag har hurttas nyare overall i microfleece. Den har jag på när vi åker till och från sjukgymnasten, men också under BoT-täcket när det är kallare än -20..

Den är ändå hyfsat smidig att ha under täcket. Min hund får inte röra sig snabbare än skritt och blir därför fort kall när det är smällkallt ute..

Tack för svaren!
Såg att hurtta hade en stickad tröja, är den nått att ha?:-)
Hade gärna provat deras fleeceoverall men vet inte om jag vågar, med tanke på puff-pälsen.:p

Tack för svaren!
Såg att hurtta hade en stickad tröja, är den nått att ha?:-)
Hade gärna provat deras fleeceoverall men vet inte om jag vågar, med tanke på puff-pälsen.:p

Tror stickat kan funka under något annat som är vindtätt och tjockt, men min lilla hamster avskyr att ha på sig stickat. :p

Fleece brukar tova puffar, blev varnad för det av min uppfödare.
Men man kanske kan fixa ett tunt nylonfoder att ha innanför? Tänk på att sömmar osv ska vara utåt, bort från pälsen.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Hästvård Alltså nu har jag märkt några kvällar att min häst fryser inne i stallet. Jag fattar inget... eller jo jag förstår men ändå inte. Hästen...
2
Svar
37
· Visningar
3 798
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Pga skada så vill jag att min hund ska ha täcke för att inte frysa och förvärra muskelskadan (rygg och höger ben). Vill ha ett...
Svar
13
· Visningar
1 440
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 422
Senast: Hagstadius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst