Jag har alltid material för att kunna ta hand om sår. Har alltid hibiscrub, skumtvättlappar, koksalt (i engångspipetter), bomull på rulle, gasbinda, vetflexlindor och lite olika varianter av kompresser. Ser också till att alltid ha Snögg eftersom det måste beställas från internet och jag inte vill stå utan i flera dagar när behovet väl uppstår.
Sax, silvertejp, termometer och engångshandskar finns också. Och har alltid rena plastsprutor som kan användas för att spruta in koksalt i tex sticksår (brukar diska och koka plastsprutor som använts vid injektioner).
Har också jodopax, sårsalva (brukar bara använda LHP-kräm), sånt vaselin som är bra till mugg och sånt som kan ha blivit över från olika skadetillfällen.
Jag har en jättestor plastlåda som stallapotek och brukar köpa storpack av sånt som går åt i ganska stora mängder när man tex har ett sår som ska läggas om varje dag. Förbandsmaterial blir dyrt i slutändan så jagar ibland billiga storpack tex vetflex.
När min var yngre så hörde sårvård lite till vardagen. Hon gjorde sig ständigt illa så då användes stallapoteket flitigt. Nu händer det väldigt sällan som tur är.