Nu gäller inte det här mig, utan en kompis till mig. Hon har en kattdam på 9 år (innekatt). För tre år sen fick dom tillökning i familjen med en liten son. Under den graviditeten var katten lite skum och visade klart vad hon tyckte. Hon bet blivande mamman. Inte hårt, utan markerade mest bara. Efter det har hon tytt sig mest till killen i familjen. Nu ska dom ha sitt andra barn i september och katten går dom på nerverna. Hon har börjat bita mamman igen. Dessutom har hon kissat på golvet i tvättstugan två gånger på fem dagar. Nu ringde min kompis och var förtvivlad, för hon vet inte hur hon ska göra. Hon hade ringt till olika katthem, men fått svaret att dom inte ville ta emot katten för hon var för gammal. Nu börjar hon t.o.m. fundera på att avliva katten, för hela familjens bästa. Hon vet ju inte hur katten kommer att reagera när nästa bebis kommer i september. Fast hittills har katten aldrig rört eller gjort nåt mot deras son.
Hur skulle ni ha gjort? Vilket är det bästa för katten? Går det överhuvudtaget att göra om en innekatt till utekatt, när katten är så pass gammal?
Har ni några fler tips om vart man kan vända sig för omplacering i Stockholms-trakten?
Tacksam för svar!
// Destiny_D
Hur skulle ni ha gjort? Vilket är det bästa för katten? Går det överhuvudtaget att göra om en innekatt till utekatt, när katten är så pass gammal?
Har ni några fler tips om vart man kan vända sig för omplacering i Stockholms-trakten?
Tacksam för svar!
// Destiny_D