Vad gör vi på Österlen nästa vecka

BornAgain

Trådstartare
Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
 
Ales stenar som redan rekommenderats. Stenarna och formationen är imponerande i sig men det som grep tag i mig var själva platsen. Den kändes magisk, mäktig och vidunderlig. Jag kan verkligen förstå varför järnåldersmänniskorna valde just den platsen.
 
Fika på Olof Viktors är ju en favorit, och gå på loppisen i Mariedal eller Gladsax, eller den i Hammenhög (om det är lördag). Jag skulle också åka till Brösarp och köpa med mig fika från Smulans (Lakritsbeskvierna är bäst!). Mat kan du köpa från libanesiska köket på Österlen (foodtruck) som nu verkar stå i Kivik.

Vill du köpa närproducerat så satsa på Arken i Ravlunda eller kolla in vilka som finns med i Rekoringen Simrishamn på Facebook.

Åker du upp via Degeberga vill jag tipsa om Antik och Kuriosa. Det är en rätt välsorterad butik.
 
Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Besöker Kivik och äter fisk på Buhres. Även hamnen i Kåseberga är värd ett besök (i samband med Ales stenar). Glass på Olaols Gelato i Gladsax. Om du har tillgång till bil är det trevligt att köra kustvägen mellan Ystad och Simrishamn och göra stopp eller köra igenom alla småbyar och kanske göra ett besök på Hylkegården med fika i caféet eftreråt. Simrishamn är också kärt. Likaså Ystad.
 
Finns mycket att göra, men försöker hitta något som kanske kan var värt, utöver allt som redan är nämnt. Forsakar kanske?

Och åker man kustvägen mellan Simrishamn och Ystad, kanske man kan stanna till någonstans, exempelvis Sandhammaren och ta ett dopp, eller bara en promenad längs stranden, beroende på väder och egna preferenser.
 

Liknande trådar

Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 340
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 703
Senast: manda
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 989
Senast: KesoNeso
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp