vad gör ni med 1 åringarna?

B

Balans

vad gör ni för något med era ettåringar? kul o höra lite vad andra gör! :)

Varat 1-ariga sto ar sa stor och fin sa hon ska stallas ut. Det ar ingen speciellt traning eller sa, utan vi pysslar med henne som vanligt. Borstar, duschar, lar sej att sta still nar man blir flatad, etc. Vanligt hastvett alltsa.

I reglerna (har pa Irland) sa maste hon ha ett utstallnings-trans med ett plast-bett. Vi har tranat en del pa att skritta lugnt och fint, samt att trava brevid hanteraren, allt med trans pa. Hon ar lite val pigg och hurtig och vill helst springa fort och garna bocka lite grann!
Hennes forsta utstallning ar forsta helgen i maj, sa vi far se hur det gar. Just nu ar det ju bara forberedelser...vi tycker att hon ar fin, men det ar ju inte forrens man ar dar och blir jamford med andra som man verkligen vet hur man ligger till. :crazy: :)

oki=) kul o höra vad man gör där borta=)

för att förtydliga mig menar jag alltså de hästar som är ett år i år (f 2003).

Liknande trådar

Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Tassa
·
Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i...
2
Svar
34
· Visningar
3 319
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
587
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka