Vad gör man i Herrljunga?

sthu

Trådstartare
Ja, då har sambo och jag börjat leta efter ett nytt boende i världsmetropolen Herrljunga. Det är lättare sagt än gjort, Herrljunga verkar vara ett populärt ställe.

Men allvarligt talat, Herrljunga. Vad gör man där? Tittar man på en karta finns det ingenting runt om. Är man där i verkligheten finns det en tågstation, cidertillverkning och oproportionerligt många matställen. Tågstationen är visserligen ganska stor, både Västra stambanan och Älvsborgsbanan, så man borde kunna ta sig till Borås rätt enkelt (det är väl bara typ 4 mil?).

Min erfarenhet av Herrljunga är i princip tågstationen, ciderutförsäljningen, en thairestaurang och parkeringen utanför sambons jobb.
Finns här någon som vet något mer om samhället och dess invånare?

Och kanske viktigaste frågan av alla: Hur ser det ut på hästfronten? Har ju två stycken ponnysar som ska följa med.

Haha i Herrljunga gör man ingenting mer än bor ;)

Men ha häst och bo i Herrljunga är bra! :)

Ska ni bo inne i Herrljunga eller utanför på landet? Ska du ha ponnysarna hemma eller inhyrda?

Ja, då har sambo och jag börjat leta efter ett nytt boende i världsmetropolen Herrljunga. Det är lättare sagt än gjort, Herrljunga verkar vara ett populärt ställe.

Men allvarligt talat, Herrljunga. Vad gör man där? Tittar man på en karta finns det ingenting runt om. Är man där i verkligheten finns det en tågstation, cidertillverkning och oproportionerligt många matställen. Tågstationen är visserligen ganska stor, både Västra stambanan och Älvsborgsbanan, så man borde kunna ta sig till Borås rätt enkelt (det är väl bara typ 4 mil?).

Min erfarenhet av Herrljunga är i princip tågstationen, ciderutförsäljningen, en thairestaurang och parkeringen utanför sambons jobb.
Finns här någon som vet något mer om samhället och dess invånare?

Och kanske viktigaste frågan av alla: Hur ser det ut på hästfronten? Har ju två stycken ponnysar som ska följa med.

Du har ridhuset 3 km från centrum mot Vreta(strängbetong) med möjlighrt för uppstallning. Kontakta Herrljunga Ridklubb för info och priser.

Annars finns dans i Parken på somrarna och hotellet.

Min kompis man jobbade i Herrljunga i ett par år, de hade svårt att hitta boende så han pendlade från Alingsås, tog en halvtimme och gick jättebra. Alingsås är ju dessutom en väldigt trevlig stad :)

Du har ridhuset 3 km från centrum mot Vreta(strängbetong) med möjlighrt för uppstallning. Kontakta Herrljunga Ridklubb för info och priser.

Annars finns dans i Parken på somrarna och hotellet.

ridhuset är fullt för tillfället men det är bara att ställa sig i kö. finns många ställen runt om i herrljunga att ha häst på. bra ställe att ha häst på.
om man vill göra något så brukar dom flesta söka sig utåt. själva herrljunga är inte det mest aktiva stället på jorden.
parken och hotellet är det som tidigare sagts ganska dåligt med. men du har nära till både borås, alingsås,ulricehamn,falköping samt att du tar dej lätt och smidigt till göteborg

Ridhus finns det ju faktiskt 2 stycken i Herrljunga dessutom, ett på var sida byn.

Har bott i Herrljunga i 26 år, så är det något specifikt du undrar eller så så har jag hyfsad koll ;)

Herrljunga Ridklubb finns även på Facebook om du vill kan du ju gå in där och kika och även hitta hästmänniskor i krokarna :)

Nja, att stå på själva ridklubben är nog inte första alternativet direkt ;)

Vi ska kika på en lägenhet inne i stan (i centrum, woho!). Verkar typ omöjligt att hitta nått om man inte har kontakter..

Verkar som att om man vill hitta på nåt får man göra det nån annanstans. Vi vill inte pendla, så det är boende i stan eller bo kvar utanför Skövde (eller Falköping, det är lika långt) som gäller.

Inte för att vi gör så mycket :angel: hänger i stallet och på jobbet typ :D

Nja, att stå på själva ridklubben är nog inte första alternativet direkt ;)

Vi ska kika på en lägenhet inne i stan (i centrum, woho!). Verkar typ omöjligt att hitta nått om man inte har kontakter..

Verkar som att om man vill hitta på nåt får man göra det nån annanstans. Vi vill inte pendla, så det är boende i stan eller bo kvar utanför Skövde (eller Falköping, det är lika långt) som gäller.

Inte för att vi gör så mycket :angel: hänger i stallet och på jobbet typ :D

Är det privat hyresvärd eller bostadsförening?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka