F
Fruentimber
Vårt medlemsantal går stadigt uppåt och vi ropar gärna om mer engagemang, funktionärer och liknande för att föra klubben framåt. Jag är lite sugen på att köra igång en "drive" i höst för att öka gemenskapen hos våra ordinarie medlemmar, inte bara de som är instruktörer, tävlingsekipage, styrelsemedlemmar etc som många andra arrangemang riktar sig mot annars. Jag tänker att den ordinarie hundägaren/medlemmen kanske inte är jättesugen på en workshop om belöningsplacering och fotgående, men däremot föreläsningar inom t ex foder, tandhälsa och liknande och det är vi nog ärligt talat lite (väldigt) dåliga på i vår klubb.
Så nu är jag jättenyfiken på vad ni hittar på där ute på andra brukshundklubbar som riktar sig mot era "vanliga" medlemmar! Hur gör ni för att öka känslan av gemenskap som efter tid också kan leda till engagemang? Har ni några magiska tips att komma med?
Såhär ser "listan" ut hittills:
- Föreläsningar inom foder, hälsa, friskvård, tandhälsa... mer?
- Kurser/kortkurser inom rolig och kravlös trixträning, mer specifika kortkurser inom t ex hundmöten, koppelgående, hantering... mer?
- Avancerad vardagslydnad var något som dök upp i mitt huvud, har ni någon liknande kurs och vad innehåller den i så fall? Vi har de vanliga, grund och fortsättning.
- KM i vardagslydnad!
- Valpträffar, enstaka tillfällen där även icke-medlemmar bjuds in till gemensam träff där valparna kan få busa runt lite tillsammans, man får ställa frågor till instruktör och andra kunniga om sånt man kanske undrar över, få information om brukshundklubben osv.
Så, hit me med idéer!
Så nu är jag jättenyfiken på vad ni hittar på där ute på andra brukshundklubbar som riktar sig mot era "vanliga" medlemmar! Hur gör ni för att öka känslan av gemenskap som efter tid också kan leda till engagemang? Har ni några magiska tips att komma med?
Såhär ser "listan" ut hittills:
- Föreläsningar inom foder, hälsa, friskvård, tandhälsa... mer?
- Kurser/kortkurser inom rolig och kravlös trixträning, mer specifika kortkurser inom t ex hundmöten, koppelgående, hantering... mer?
- Avancerad vardagslydnad var något som dök upp i mitt huvud, har ni någon liknande kurs och vad innehåller den i så fall? Vi har de vanliga, grund och fortsättning.
- KM i vardagslydnad!
- Valpträffar, enstaka tillfällen där även icke-medlemmar bjuds in till gemensam träff där valparna kan få busa runt lite tillsammans, man får ställa frågor till instruktör och andra kunniga om sånt man kanske undrar över, få information om brukshundklubben osv.
Så, hit me med idéer!