Vad göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

flirpur

Såg just min mioårige son i en intim puss-situation med en jämnårig tjej. Jag gick förbi hans rum och såg det hela, och det kunde inte missförstås. Just nu är jag väldigt upprörd och vet inte vart jag ska vända mig. Okej att detta ska komma, men inte nu, inte som nioåring redan.

Jag behöver hjälp, med reflektioner, egna erfarenheter och tankar.

Är lite uppskruvad just nu. Men hoppas att ni förstått lite av det jag skrivit.
 
Sv: Vad göra?

Jag minns en tid när man var kring 9 år och då pussades jag med killar ( det handlade då inte om sådan känslor man känner idag när man kysser någon ) ...

tror inte att du ska bli upprörd över beteendet
 
Sv: Vad göra?

Okej, jag var inte såå tidig med killar. Det fanns bara hästar i huvudet på mig.

Det är bara det att jag tror att det ena leder till det andra (just nu iaf). :crazy: :o
Jag vill ha lite info/bollplank innan jag går vidare i detta.
De har ingen aning att jag såg dem. Och frågan är om jag ska låta det förbli så.
 
Sv: Vad göra?

Alltså det varade bara en kort tid ( under en viss ålder ) sedan försvann det lika hastigt som det kommit och det vara bara hästar i huvudet på mig också...

Att en 9 åring går vidare från pussas till om jag förstått dig rätt ( sexuellt umgänge/samlag) tror jag inte är så vanligt ( även om det kan förekomma )
 
Sv: Vad göra?

Att en 9 åring går vidare från pussas till om jag förstått dig rätt ( sexuellt umgänge/samlag) tror jag inte är så vanligt ( även om det kan förekomma )

:o Jo, men det är inte vad ett modershjärta tänker just nu.
 
Sv: Vad göra?

Skulle inte bry mig eller uppröras alls.
Hade varit värre om du kommit på din 13-åring med grovhångel i så fall...

Precis som någon skrev längre upp så är det en period i ungefär den ålder (runt 3:an) då det blir intressant med det motsatta könet på så sätt att man fattar att man kan "vara ihop"- och en del är "ihop" med flera stycken samtidigt (va? Ska det bara vara en i taget??).
Ibland blir det inte ens pussar mellan paret utan det räcker med att man är ihop och inget mer.
Efter några år så är det inte längre lika lätt och på lek utan då brukar det bli mera allvarligt på gott och ont.
 
Sv: Vad göra?

Min 5-årige son pussas OFTA med sina "tjejer" ;)

Och de kan sitta och kramas i soffhörnet helt omslingrade.

Jag tycker det är VÄRLDSGULLIGT :love:
 
Sv: Vad göra?

Just då, kändes det väldigt upp och ned för mig. Liksom REDAN!!!
Men Calazirya svar, lugnade mig lite och fick mig att tänka efter. När började vi leka typ Ryska Posten.

Därför började jag med att lägga en tråd här, för att få perspektiv.



Silverkedjan: Han har aldrig pussats eller kramats ngt direkt med kamrater, däremot är väldigt go med vuxna. Han har aldrig haft ngn frågeperiod om barnalstring eller haft en kiss och bajsålder. Det blev lite för pang-på-rödbetan för mig.
 
Sv: Vad göra?

Fortsätter mitt frågande:

Ska jag ta upp detta med föräldrarna till flickan?
 
Sv: Vad göra?

Jag tycker inte du behöver göra en så stor sak av det

Du gör ju som du själv känner, men jag skulle inte ha sagt något till flickans föräldrar, men just för att jag verkligen inte tycker att det är något att fundera över ..

Alla är vi dock olika
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Modest
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 099
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 988
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp