Vad gör jag med SOJA???

Cado

Trådstartare
Jag gick på en mycket intressant och välorganiserad kurs om vallfoder, bete osv. Vetrinären Minna A...(någonting) sa att hon ger alla sina hästar soja och det rekomenderar hon starkt! Som en duktig matte rusade jag ut och köpte en 30kg säck idag.... men nu vet jag inte hur mycket jag ska ge. :confused: Jag trodde givetvis att det skulle finnas en specifikation/analys på säcken, men den var borta....
Vad gör jag? Hur mycket ger jag????? :crazy:
 
Om man behöver ge soja eller inte beror ju på vad höt innehåller. Jag har svårt att tänka mig att veterinären ifråga (som jag mycket väl vet vem det är) skulle ha utelämnat att höt avgör om man behöver proteintillskott.

I övrigt håller jag helt med och ger gärna soja om jag behöver höja proteinet i foderstaten.
 

Liknande trådar

Relationer Mitt hjärta brister, det känns som att jag ska gå i tusen bitar. Smärtan är fullkomligt olidlig! I fredags kom min älskade, älskade...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
17 675
Senast: TygerTyger
·
Foder & Strö Jag gick på en mycket intressant och välorganiserad kurs om vallfoder, bete osv. Vetrinären Minna A...(någonting) sa att hon ger alla...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: alpha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp