Vad gör H&M i hästvärlden!?

SarmirBebis

Trådstartare
Man hör om "H&M we love horses" och man ser hur H&M pryder allt från schabrak till sadelskåp hos flertal elitryttare som exempelvid Peder Fredricson.

Men vad har H&M för roll i hästvärlden? :confused:

Hästen 'All In' (Allan, den bevingade hästen) har till exempel 'H&M' skrivet före sitt namn på boxtavlan och jag undrar... har H&M en ägandedel i hästarna? Eller är de bara suporter?

Om de bara skulle vara suporter, varför skriva in 'H&M' framför namnet på boxtavlan?

Och sist men inte minst, vi snackar om H&M nu va? Alltså kedjan H&M som inte bara verkar äga All In utan också halva min garderob!? ;):p
 
Det är en sponsor. Precis som Toveks Bil, Folksam, Gina Tricot etc. Eller varför inte Carpe Diem eller Reem Acra som också känns långsökta men uppskattade som sponsorer.

En sponsor ger pengar eller saker till någon mot utbyte att deras varumärke syns.
Allan värderades till över 100 miljoner kr förra veckan, och han ägs av Charlotte/H&M. Kortfattat kan man därför säga att Peder Fredricsson fått en otrolig sponsring värd de pengarna. Då måste Peder i gengäld se till att H&Ms varumärke syns igenom Peders kanaler, genom hans kläder, genom t.ex. schabrak eller genom namnet på boxtavlan och hinder i hans ridhus.

Väldigt förenklat men förhoppningsvis pedagogiskt nog för någon som inte förstått sambandet :)
 
Man hör om "H&M we love horses" och man ser hur H&M pryder allt från schabrak till sadelskåp hos flertal elitryttare som exempelvid Peder Fredricson.

Men vad har H&M för roll i hästvärlden? :confused:

Hästen 'All In' (Allan, den bevingade hästen) har till exempel 'H&M' skrivet före sitt namn på boxtavlan och jag undrar... har H&M en ägandedel i hästarna? Eller är de bara suporter?

Om de bara skulle vara suporter, varför skriva in 'H&M' framför namnet på boxtavlan?

Och sist men inte minst, vi snackar om H&M nu va? Alltså kedjan H&M som inte bara verkar äga All In utan också halva min garderob!? ;):p

De är en etablerad sponsor ?

Har du som exempel sett /känner till Budveiser och clydesdalehästarna ?
 
Okej, jo jag förtår ju att de sponsrar och att de vill synas... det är ju självklart!?
Men just det med boxtavlan förstod jag inte... okej, tack för hjälpen :heart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det är stjärntätt i de lugnaste gräshagarna på Grevlundagården. Med VM-silver och nationshoppningsseger i Aachen lämnar Christian K nu...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Han gjorde nyligen ett par klasser på svensk mark, men 2023 blir året då sagan om H&M All In tar slut - nu meddelar teamet runt den...
Svar
5
· Visningar
1 675
Senast: cirkus
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 797
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp