Vad ger ni för foder?

B

bibbi

Vad ger ni för foder till era avelshästar och unghästar? Vad rekommenderar ni till avelshingstar som är svåra att hålla i hull? Och hur mycket krafftfoder ger ni till nyavvanda föl?
 
Sv: Vad ger ni för foder?

Hö och Hippo Alfa. Fölen är inte avvanda än ( är drygt 5 månader) men får ca ½ kg kraftfoder. Har islandshästar.
 
Sv: Vad ger ni för foder?

Helst bara ett bra hö. Brister höt i näringsvärde (proteinet brukar vara det som är knepigt att få till) så använder jag Kraffts produkter och soja.
 
Sv: Vad ger ni för foder?

Vi ger hösilage med mycket bra värde, så bra att vi inte ska behöva ge nåt tillskottsfoder. Men väljer ändå att ge krafftfoder vid sidan om för säkerhets skull. I somras gick hingsten på bete + att han fick hö och krafftfoder men ändå tyckte vi att han var tunn.
Visst vore det väl bra om hästarna kunde klara sig på stråfoder...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: Nikan
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 279
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 765
Senast: warg
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
2 302
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp