Vad för utrustning borde uppfinnas?

Sv: Vad för utrustning borde uppfinnas?

Fast typ allt det där finns ju redan!

Tex Sprenger har stigbyglar med svikt, finns flera andra märken också.

Jag var nyligen på mässa och där fanns det stigbyglar med svikt! Herrejösses!
De var otroligt fula!
Det var en stor stigbygel och där stiglädret sitter så satt typ en megafjäder som gjorde att stigbygel fjädrade på så vis.
Gick bara förbi och tog mig ingen närmare titt och nu hittar jag inte det heller på google. Får leta lite till.

Ja bärbar damsugare för hästhår som håren inte fastnar i, vet att det finns någon på marknaden men det tåls att utvecklas ;)

Sen skulle jag vilja ha utrustning - sadel, stigbyglar, tyglar med känselsensorer - á la wii balansplatta som indikerar om man inte har jämnt tryck i tex sadel eller om man sitter och belastar en stigbygel - sitter snett :) eller om man drar mer i ena tygeln. Det hade varit värt att betala för! Eller kanske tillochmed ha det inbyggt i ridbyxor och strumpor, vet att det utvecklas "smarta" textilier för fullt. Men frågan är väl om man kan få det till ett vettigt pris :)

*kl*

Tunnan som vattnet inte fryser i även om det är -30.. Som inte går på ström.
Automatiska dörrar till lösdrift, så man kan hålla värmen.
Sadeln som passar alla ryggar, är snygg och stabil.
Teleporteringsmaskin mellan hemma och ridhus. Ingen transportering.
En kamikazerobot som man kan kasta upp i sadeln på hästar som man inte riktigt vet är psykiskt stabila.
Snöskottningsrobot. Som robotgräsklippare, men snöslunga.

Och en hjälm med en härlig datoriserad tränares röst som vet exakt vad du gör och vad hästen tänker.

Sparkmattor finns till både golv och boxväggar. Inte ovanligt i galoppstall...

Vet att det finns sparkmattor, min häst har haft sönder ett par stycken. Tänkte mer ngt tjockt tempur material som helt och hållet absorberar 100% av sparken.:bump:

Haha, den blöjan skriver jag upp mig på! ;) Jag har också ett svin i hästförklädnad, att mocka den boxen är en utmaning! Pust!

Finns ju ensilage och höbalsrivare som river sönder balarna. Är bara att parkera skottkärran under och fylla på med så mycket man vill ha och önskar.

Hittade bara för ca 7000, lite överkurs för mig. Men det hade varit underbart :)

Skulle inte ha något emot ett gäng heltäckande häst-overaller... Något att dra på när smutsgrisarna ska ut i leran :devil:
För att undvika detta:

Ja, han har svart man egentligen...
Och detta var den rena av hästarna häromdagen
:mad:

Alternativt en hästtvätt i biltvättsmodell där man kan stoppa in hästen i ena änden och få ut den ren och fin i andra änden någon minut senare :love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: cewe
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka