Vad för täcke i hagen efter träning?

S

Svanhild

Undrar lite vad ni lägger på era svettiga hästar för täcke när ni släpper ut dem i hagen för natten?

Sv: Vad för täcke i hagen efter träning?

Halvblodet får ett tunnare regntäcke som är fleecefodrat, d-ponnyn får också ett regntäcke utan fleece men med ngn sorts funktionsfoder som leder bort fukten.

Ok, då är det fler än jag som gör sådär:) har fått för mig att det kan bli tätt med regntäcke även om de "andas":crazy:

Antingen ett regntäcke med fleecefoder, eller ett tunt utetäcke med andasfoder. Men är han väldigt svett så skrittar/leder jag honom så han coolar ner lite först förstås.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag tänker att vad kan man så i hagen från juni och sen över sommaren. Vi släpper ju på bete och hans hage ska få vila och växa till...
Svar
4
· Visningar
671
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka