Vad för Rockard skulle du välja om du fick en helt gratis?

wizo

Trådstartare
Ja just som rubriken lyder så undrar jag vad för tävlingsrockard du skulle välja om du fick välja helt fritt utan att behöva tänka på priset!
Jag vill själv ha en som går att plocka isär lätt så man kan få med sig den i bilen/ hästsläpet samtidigt som hästen, måste vara godkänd för tävling och dem ska vara skön att sitta i och passa hästen bra. Vill inte ha punka heller!
Den ska passa en c-ponny.

Jag har fått möjlighet att bli sponsrad till denna vagn som jag nu bara måste hitta också!:banana:

Så vad skulle ni välja för vagnar om ni fick drömma er bort lite:)?

Gärna bilder eller länkar och för och nackdelar på de olika vagnarna.
Du kanske redan har din drömvagn, då får du gärna skicka bilder och tala om hur den är att köra med och så vidare:).

Sv: Vad för Rockard skulle du välja om du fick en helt gratis?

Jag personligen hade valt en NHS-sulky. Snygg, lätt att plocka isär och inte svindyr. Nu kör ju jag B-ponny men den finns till C också.

Nu har jag rockarden jag vill ha och kan inte tänka mig en annan, dock passar den inte c-ponny. Men om jag hade fått en helt gratis maratonvagn hade jag velat han 206:a från Tidaholmsvagnar :) Med parstång då.

Åh jag har kollat så många vagnar och rockarder nu, suttit hela julhelgen och surfat vagnar så det snurrar i huvudet. Tycker den som Driveout har O16 L eller vad den heter, hade passat fint till mina b ponnys.

Efter många och långa funderingar så köpte jag den perfekta rockarden förra året. Den är den bästa rent praktiskt och rent funktionell. Det är träningsrockarden 204 från Tidaholmsvagnar. Väldigt bekväm för både kusk och häst. Går att montera ner (relativt lätt) så den får plats i bil eller släp och den kostar inte en hel förmögenhet.

299829_107014822735079_100002796869229_39642_7066901_n.jpg

MEN min dröm har alltid varit en sån här gammal gigg!

297867_107462652690296_100002796869229_40816_7303871_n.jpg

Den är varken praktisk eller bekväm men väldigt snygg :D

Träningsrockarden ser fin ut! Ja giggen med för den delen, gillar också giggar :)

Visst är dom tjusiga, men man måste nästan vara en elitgymnast för att klättra upp i den :o

Nu finns träningsrockarden även för små ponnyer.
Synd att jag är så fattig just nu (har precis köpt en ny häst) annars hade jag nog köpt en till shettisen. Han är ju inte inkörd än så det är ingen brådska.

Finns den för b ponnyer? vet du vad den heter? letar ju efter något fräshare än min gamla rockard som jag har just nu till inkörning.

Ja den finns för A-B ponny.
Den heter träningsrockard nr 204
Här är en grön.

204%20A-B%20ponny.JPG

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 384
Körning För maxad C-ponny. Hon är just nu hagprydnad men drömmer och hoppas hon kan köras i framtiden. Hon har fel i ryggen så får problem med...
Svar
5
· Visningar
1 707
Senast: fjordtokan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Om ni fick välja Kennelnamn, helt fritt utan att tänka på vad som redan finns och dessutom till vilken ras ni ville, vad skulle ni välja...
2
Svar
27
· Visningar
4 040
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar