Vad för foder och vilket hö?

P

Psyco

Jag har en fd. travare som jag behöver lite foderstats hjälp till.
Under en lång tid har han haft problem med tänderna och har det fortfarande men det har blivit mkt bättre.
Han har svårt att tillgodo göra sig maten vilket gör att man behöver det där lilla extra samtidigt som att han är väldigt pigg.
Vad hade ni gett för hö ? Vilka värden?
Vilket foder? Helt inte pellets det får han foderstrupsförstoppning av.

Tacksam för alla svar o funderingar.Väldigt viktigt att han får hull av det! =)
 
Hej, jag tycker att du ska vända dig till en foderrådgivare. Gå tex in på kraffts hemsida och ring någon av de som finns där. Annars får du bara en massa "amatörtips".
 
Förresten, vad gäller pellets. Min sätter också det i halsen, men jag blöter upp det ordentligt med vatten - och då funkar det jättebra.
 
Det hjälpte inte alls till min häst.
Han vägrade äta det för det blev så sörjigt.
 
Om du inte kan ge pellets så har du provat att ge något "müsli" foder? Jag ger foder från Dodson&Horrell och jag tycker att det fungerar bra. Vilket foder du väljer beror naturligtvis på vilka värden på höet du har osv. :)

Mvh Huntress
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 628
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 300
Senast: Ise
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 123
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp