Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
sj ger jag mitt hlb 1 kg kvarnby total + ½ kg korn & 2 dl havre + mineraler & E,B vit. hon får också 7 kg hö.... vet inte´, låter dt bra å vad ger ni era hästar/ponnyer
Om det låter bra e det ingen som kan svara på.
Du måste ha en höanalys eller få du göra en om du inte har en, det är viktigt att ha, och så gör man en foderstat sen.
Du kan göra höanalys på bla Hjortens labb om du inte har någon. Det e billigast där. http://www.hjortenslab.se/
Ps Verkar vara lite hö. Hur mycket väger dittt halblod? Tänk på att hästen ska ha minst 1,5 kg hö/100 kg kroppsvikt och dag.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.