vad får era hästar för foder??

urkella

Trådstartare
sj ger jag mitt hlb 1 kg kvarnby total + ½ kg korn & 2 dl havre + mineraler & E,B vit. hon får också 7 kg hö.... vet inte´, låter dt bra å vad ger ni era hästar/ponnyer :banana:
 
Om det låter bra e det ingen som kan svara på.
Du måste ha en höanalys eller få du göra en om du inte har en, det är viktigt att ha, och så gör man en foderstat sen.
Du kan göra höanalys på bla Hjortens labb om du inte har någon. Det e billigast där.
http://www.hjortenslab.se/

Ps Verkar vara lite hö. Hur mycket väger dittt halblod? Tänk på att hästen ska ha minst 1,5 kg hö/100 kg kroppsvikt och dag.
 
hon är inte så stor väger mellan 450- 500 kg, jag vet inte om dom har en foderannalys, köper av skolan men ska kolla upp dt...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 972
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 960
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 942
Senast: Twirro
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 349
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp