Vad bör jag tänka på?

A

annbjoork

Det är så att jag får min foderponny i juni och undrar vad jag bör tänka på nu innan, allt från besiktigas till att vaccineras? Vad mer bör jag tänka på att fråga nu innan så att jag får en skadfri och frisk häst?

Sv: Vad bör jag tänka på?

när hästen är avmaskad, och när tänderna är kollade. Fråga även om den haft några problem innan, om den är får eksem, lätt får fång osv... Hur ofta den brukar behöva skos...

Beroende på hur länge du ska ha den, kan det ju även vara bra att veta om foderstaten, lite vad den ätit förut, om den reagerar på något foder osv...

Är bättre att fråga för mkt :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
510
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
1
· Visningar
431
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
682
Senast: tara
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Favoritdrinkar
  • Vad gör vi? Del CCVI

Hund, Katt, Andra Djur