Vad betyder Linjeavel ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emmizen85
  • Startdatum Startdatum
Hur många inavlade katter har du träffat? Att de skulle bli "rubbade" stämmer inte. Oftast blir de helt vanliga katter. Såvida man inte håller på och inavlar i generation efter generation.
Så gott som ALLA kattraser är uppkommna ur kontrollerad inavel.

OBS! Jag är INTE för inavel/linjeavel, men det ger inte så direkta, hemska effekter som många verkar tro.

hej! tänkte bara säga att det var positivt att få era synpunkter på denna frågan!det finns som sagt både neg,och positiva aspekter på detta. olika åsikter med. jag har även fått lärt mig mycket som jag inte visste innan,,,,
ja, livet är ju ingen given regel, och jag får ta mig en funderare på hur jag skall göra framöver,,,,,,,, mina "pollar" mår bra i vart fall. :)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 348
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 018
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 369
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar