Vad betyder "kin"?

MissFideli

Trådstartare
Ett program på Discovery ID heter Evil Kin. Men jag lyckas inte hitta vad "kin" betyder. Troligen nått med släkting/närstående, men vad?

Haha, vad skönt ;) Används nog oftast i sammanhanget next of kin, som i närmast levande släkting.

Jamen du vet när det är nått man vill veta, och så hittar man det inte?? :eek: Googlade Evil Kin men fick bara fram om programmet. Som ska handla om närstående som mördar nån närstående :p

Förutom när det används som "next of kin" är det en lite mer gammaldags formulering om jag kommer ihåg rätt. Oftast när man pratar om släkt använder man ju "relatives" eller "family".

Det är ju dock inte så ålderdomligt att någon skulle titta konstigt på en om man använder det (ja, beroende på sällskap då).

I vissa delar av USA anvands det i stallet for "family" eller "relatives" ... men du har alldeles ratt att det ar ett gammaldags satt att uttrycka sig ... eller rattare sagt, ett 'rodnackigt' satt.:p

Jag är tillsammans med en redneck (enligt honom själv :D) fast svensk då... :rofl:

Har man läst för mycket "high fantasy" på engelska har ens språk en tendens att bli lite ålderdomligt, speciellt om det är Tolkien som dominerat...

Hehe ... i de delar dar jag bott de sista 9 aren (South Carolina) ar det manga rodnackar och det ar mycket vanligt att folk anvander "kin" och liknande uttryck.
Tank nar jag forsta gangen horde nagon saga "over yonder" pa fullt allvar medan han pekade.:crazy: Ett uttryck jag inte trodde anvandes alls langre ... men i vissa stater pratar man sa pa landsbygden.:confused: Sedan kan jag ju erkanna att vissa stater, som South Carolina, egentligen bara har landsbygd sa det ar alltsa sa folk pratar.:angel:

Ett program på Discovery ID heter Evil Kin. Men jag lyckas inte hitta vad "kin" betyder. Troligen nått med släkting/närstående, men vad?

En uppriktigt menad fråga: hur söker man om man inte hittar svaret? Jag skriver kin meaning i Googles sökruta och första träffen ger rätt svar. #förbryllad

Ooops :o Sorry, men jag bytte visst sprak dar. Sadant hander ibland nar man laser eller pratar "fel" sprak.:angel:

Hah, det gör jag med, ibland utan att märka det. Bott utomlands och talat/skrivit engelska så när jag först flyttade hem igen blev det lite swenglish ibland, och fortfarande händer det att jag bara kommer på ordet på engelska :p

Ooops :o Sorry, men jag bytte visst sprak dar. Sadant hander ibland nar man laser eller pratar "fel" sprak.:angel:

Hah, det gör jag med, ibland utan att märka det. Bott utomlands och talat/skrivit engelska så när jag först flyttade hem igen blev det lite swenglish ibland, och fortfarande händer det att jag bara kommer på ordet på engelska :p

Jag avskyr när mina australiensiska kollegor är här och jag måste översätta, jag slår om helt i hjärnan när jag byter språk så jag hör inte alltid att jag pratar "fel" språk till fel person. Skitjobbigt :p

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
2 233
Senast: pillerill
·
Samhälle Lämna in din äldre anhöriga när du ska till frisören eller vill ha egentid. Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att idéen är...
2
Svar
22
· Visningar
1 677
Senast: honung
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 382
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark