Vad betyder detta?

diabla

Trådstartare
Nu tror jag att jag ska anmäla mig till min första riktiga tävling! :crazy: och på proppen står det så här:

Torsdag 25 maj 2006 Kl 10.00 Klass 1 0,90 hoppn två faser bed A:0/A:0 /A (0+80) Rosett, plakett, 80 kr till alla placerade / (80) Rosett

Vad betyder då att det är två faser? och vad betyder dom där bedömningarna? och 8+80? vad är det?

Kan nån förklara med ord så skulle det vara jätte snällt!!

Sv: Vad betyder detta?

diabla skrev:
Nu tror jag att jag ska anmäla mig till min första riktiga tävling! :crazy: och på proppen står det så här:

Torsdag 25 maj 2006 Kl 10.00 Klass 1 0,90 hoppn två faser bed A:0/A:0 /A (0+80) Rosett, plakett, 80 kr till alla placerade / (80) Rosett

Vad betyder då att det är två faser? och vad betyder dom där bedömningarna? och 8+80? vad är det?

Kan nån förklara med ord så skulle det vara jätte snällt!!

undrar jag med. och säg inte att vi ska skaffa oss ett TR, för jag har läst den delen om och om igen, fattar absolut NOLL!

I den nålade tråden finns det om bedömningarna. Där står det om hoppning i två faser.

(0+80) = 0 kr i anmälningsavgift och 80 kr i startavgift. Det är alltså vad man ska betala. Hur man ska betala står i proppen (på plats eller pg/bg). Eftersom detta är startavgift så brukar den betalas på plats.

i den nålade tråden högst upp i detta forum kan man läsa om alla bedömmningar dvs tex två faser bed A:0/A:0 /A. För att förklara enkelt så går det ut på att man rider en "grundomgång" (fas 1) och om man är felfri i grundomgången så rider man DIREKT på "omhoppningen" (Fas 2). där placeras man på snabbaste tid och minst antal fel. som sagt, alla andra bedömningar går att läsa i den nålade tråden.

(0+80) betyder att anmälningsavgiften är 0kr och startavgiften 80kr.

Hoppas du blev lite klokare :)

tack så mycket!
att jag kunde missa den nålade förstår jag inte..

Men bara en grej, om man klarar grundomgången och ska rida omhoppningsbanan, får man då någon signal så att man vet?

för man kanske har missat att man rev, eller trodde att man gjrtde det men inte gjorde det eller något i den stilen, så är det så?

att man får en signal som betyder typ, beep, "ingen omhoppnning för dig lilla vän", och beep beep, "omhoppning för dig," eller?

Ska man fortsätta direkt, utan att bryta av till trav, utan man ska bara galoppera vidare mot nästa hinder?

Burkar det alltid vara på samma sätt på alla tävlignar? eller får man reda på det på tävlingsplatsen?

nån som kan förklara?

Nej det är bara att fortsätta att hoppa fas 2 om du är felfri...det är alltså upp till dig själv att hålla koll på om du är felfri eller ej.

Alltså... du rider fas 1...är du felfri så forstätter du till fas 2 direkt. Dommaren ger dig alltså ingen ny start signal till fas 2 (bara till fas 1 ;) ). Så i fas 2 gäller det att bara att rida så att du kan :D . Lycka till!

diabla skrev:
Men bara en grej, om man klarar grundomgången och ska rida omhoppningsbanan, får man då någon signal så att man vet?

för man kanske har missat att man rev, eller trodde att man gjrtde det men inte gjorde det eller något i den stilen, så är det så?

att man får en signal som betyder typ, beep, "ingen omhoppnning för dig lilla vän", och beep beep, "omhoppning för dig," eller?

Ska man fortsätta direkt, utan att bryta av till trav, utan man ska bara galoppera vidare mot nästa hinder?

Burkar det alltid vara på samma sätt på alla tävlignar? eller får man reda på det på tävlingsplatsen?

nån som kan förklara?

Du rider fas 2 (omhoppningen) direkt efter fas 1, utan ny startsignal och inget avbrott (om det inte angivits att det ska vara ny startsignal, men det förekommer inte så ofta, men det ska stå redan i proppen och på ryttarmeddelandet i så fall). Skulle du ha missat att du rivit ett hinder eller nåt är det inte hela världen, domaren ropar bara ut typ "tyvärr men du rev hinder X och får därför inte fortsätta hoppa fas 2" eller bara enkelt "avbryt". Det är inte hela världen om man råkar hoppa hinder 1 i fas 2 om man trodde att man var felfri, fast inte var det.

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Hej! :D Jag ska på långfredagen tävla med en ridskoleponny:D detta blir min första lokala tävling. Men behöver hjälp med vad lite...
Svar
7
· Visningar
3 518
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Hoppning Har ni några bra tips på att komma över en otroligt fånig hopprädsla? Lite bakgrundsfakta: Jag har ridit i stort sett hela mitt liv...
Svar
11
· Visningar
2 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka