Vad betyder detta innan fölning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
H

HannaP

Ena stoet var beräknad till den 24/3, i Lördags hade hon blod därbak, slemproppen tänkte vi? idag så är hon öppen knappt ½ cm kanske och har lite blod och klet i öppningen hela vägen. ganska litet ljuver och ingen rinnande mjölk.

Hmm hmmm va e detta? någon som känner igen det? Har inte sett det på våra andra ston förut. Hon är förstföderska vill jag påpeka.

Mvh Hanna

Min förstföderska var beräknad till 25/3 och ca 1 vecka innan hade hon ungefär de samma som du beskriver. Men inget mer hände. Nu har hon stort juver med droppande mjölk, men ingen fölis i sikte. De är väl bara att hålla lite koll på stoet och rådfråga veterinären ifall de blir nå mer blod/slem. Min har då inte fått nåt mer.

Vilket av stona är det som ska föla?

Hopppas allt går bra för er i år med tanke på alla motgångar förra året.

Håller tummarna! :)

/C

hihi asså springan där bak har öppnat sig lite och hon har blivit slapp. men jag tror det dröjer ett tag till innan hon fölar med tanke på det lilla ljuvret.

Cyllene!
Det är ett nytt sto som jag köpte dräktig för 1 ½ månad sedan.Ett fullblodsto e: Tallinum ue: Carnoustie dräktig med Maloubet de Pleville. Jag var ute efter ett fullblodsto som jag inte skulle avla på utan bara använda som rid/tävling,Men hittade jag henna på annons, vi betäckte med Malobet med ett av våra andra ston förra våren med hon absorberade. Så nu fick jag både ett föl som vi vill ha efter den hingsten + ett fullblod sto. Hon ska inte betäckas igen.

Sto nr 2 Willibald- mowgli är stoet som fick föl E: Quite easy förra året men som vi fick ta bort pga lösa benbitar mm mm mm :( hon är dräktig med föl E: Santa Cruz vdl

Sto nr3: E: Sack dräktig med Rubinroth. båda ska föla i maj.

Så det blir en intressant kull i år. Om dom överlever! : :crazy: Men allt ser bra ut ännu....! :)

Mvh Hanna

Liknande trådar

Avel Vet att mjölken ändrar färg när det är dags. Men är det verkligen bra att mjölka ur stoet innan fölningen? Finns inte risken att mjölken...
Svar
8
· Visningar
2 113
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka