Vad behövs i Hunter Hack?

E

evelinn

Hej..vet inte om jag stavade rätt, men den grenen där man visar upp hästen i både western och engelsk (hoppning)
Är egentligen engelsk ryttare men en mamma som har Quaretrhästar och har börjat rida en av hennes hästar...
Miss Bingo Lynn, hon är ju väldigt meriterad och känner att det hade varit kul o pröva på nån liten tävling..

Undrar över som behövs för att starta klubbtävlingar ...
ex: gröntkort, mm...?
Undrar också i vilka kategorier man ställer upp...junior,senior och sånt...jag är själv 17år..

MVH Evelinn :banana:

Hunter Hack finns bara på sk Quarter shower. Där har du engelsk utrustning. För att få veta exakt vilka bett som är godkända etc så är det bra att inhandla en regelbok. Där finns även väldigt väl beskrivet hur man skall rida denna klassen.

Junior/senior klasser betecknar åldern på hästen. Gränsen går det år då hästen blir sex år.
All Ages/Youth betecknar ryttarens ålder. Där går gränsen det året ryttaren fyller 19 år (har jag för mig iallafall).

Grönt kort behövs bara i boskapsklasser.
Skall du tävla på tävlingar öppna för alla raser måste du lösa licens för dig och hästen, om det inte är en lokal sk D-tävling. Du måste vara medlem i en klubb
På Quartershower krävs medelmskap i AQHA.
Det enklaste är att gå med i en klubb och få vidare hjälp därifrån. Har du tänkt vara med i Hunter hack odyl så är det bättre att du vänder dig till SQHA. www.sqha.com

Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka