Vad behöver jag för licens?

K

kontakten

Jag ska tävla islandshäst för första gg i sommar. (är 16 år.)
Ska jag ha "lätt" eller "öppen" ryttarlicens, vad är det för skillnad?:o

Sv: Vad behöver jag för licens?

Lättklass licens löser du om du bara har tänkt tävla lätta klasser under året. Och öppenklass licens om du ska tävla öppna klasser alltså V1 T1 T2 F1 och passgrenarna

okej! jag är inte så haj på dedär, så då behöer jag alltså en...licens? :confused:

Licens behöver du på alla tävlingar, utom om ditt stall annordnar ngn " prova på" tävling. Som vali skrev ovanför så om du ska tävla lätta klasser, då köper du en " lätt" licens, ska du tävla öppen så köper du en "öppen" licens. Har du tänkt o tävla båda, så tar du en öppen, för den får du även tävla lätt med, har jag för mig ;)

Stämmer bra att man får tävla lägre klasser än det man har licens för! =)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 001
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar