Vad bär din hund runt halsen?

Sv: Vad bär din hund runt halsen?

Oftast ingenting, vi bor så att vi kan gå ut utan koppel på kissrundor och längre promenader. De gånger vi går promenad där det kan förekomma trafik/mycket andra hundar så har voffarna dessa halsband:
halsband_190325969.jpg

Oftast inget alls då hundarna knallar omkring fritt på gården men är vi ute på längre promenad så använder vi vanligt läderhalsband!!

När de väl har halsband så har Basseten oftast ett brett halvstryp eller ett Hurtta halsband med knäppe, men han har även en Y-sele som används vid spår/cykling/vissa promenader.
Den store har halvstryp när han behöver halsband, vid spår eller cykling har han en nomesele!

Vid promenader i mörker så har de reflexhalsband alt. väst.
Inomhus och vid lek har de inga halsband!
Basset har iofs reflexhalsband + Pejl vid jakt med för att synas.

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
458
Hundträning Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr... 2
Svar
22
· Visningar
2 179
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 033
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
552
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka