Vad äter era små djur för konstigheter??

A

Anna_Fransiska

ehm, mitt ena marsvin, Legolas e stormförtjust i gräslök! :d
de hör väl inte direkt till de vanligaste..? Men Zalomon gillar
de inte *s*

vad äter era smådjur??

bild på när Leglas äter gräslök. (lunarlänk, alla kan inte se.. kanske)
http://www.lunarstorm.se/Fransiska/kollage/329

Sv: Vad äter era små djur för konstigheter??

Min kompis marsvin är tokig i persilja! Men det är kanske mer normalt...

ehm, persilja! ok, de får ja väl testa o se om de gillar *s*
men ja har inget hemma....

Mina ökenråtter gillar salta pinnar, chips och jordnötter, men HATAR ostbågar! Alltså de rensar bra under min soffa när vi spiller.....kanske inte alltid nyttigt, men bekvämt!

de små rackartygen.. ökenråttor e för härliga ibland! :p

Min hamster får dessa konstigheter ibland;) : 1 msk keso då och då och liiite nötkött. (Obs, hamstrar kan äta det.)

Snacka om bortskämd hamster - oxfilé på silverfat! Tihi......... :bow:

Mitt ena marsvin älskar russin, men den minsta tjejen är väldigt kräsen och äter bara "vanliga" grönsaker och frukt.

Hehe :) nja, inte riktigt så lyxig är han :p

Mina råttor äter ALLT.
Snus är poppig bla... Fast det äter de inte längre för då blir matte arg :angel: :devil: :D

Mina fåglar äter endast frukt när jag skär äpple i ganska små bitar och doppar i frön. :smirk: ;)

Hamstern gillar banan och rispuffar mest.

Syrrans guldis älskar gurka och tunnbröd.

Mina två kaniner är otroligt hungriga. Inte som mina tidigare, dom äter ALLT. När jag lägger in en Kräcker, 1 dl pellets var, en stor äppelgren och en massa frukt är ALLT borta på morgonen. + hö och gräs. Inte ett spår av pinnen eller nånting. :rofl:

Min förra ponny kunde halsa, hallonsaft var speciellt gott. En gång köpte jag en glass som jag kom på att jag inte gillade, den fick hon. Kaffe-smak. :grin: Gillade kanelbullar också.

Min nuvarande häst älskar bananer. Och bananhästgodis.

Jag tror att min katt funderar på att bli vegetarian. Hon älskar sallad! Majs, champinjoner och sparris är också mums. Vissa av mina blomkrukor är tydligen väldigt välsmakande det med...

min katt e veggo! ok, kattmaten räknas inte...
han äter inget kött som vi äter (kyckling, karre,annat kött, blodkorv)
utan äter hellre, potatismos, ärtor o majs, chips (chili o sourcream o lök) m.m, marabou me nötter, pistagenötter (kommer så fort matte knäcker en nöt!).. o glass älskar han!! han glor stint på en tills han får de sista på pinnen! roligt att se.. hehe
o mkt mer...

hästen äter de mesta i godisväg (fruktgodis, halstabletter...), o dricker ramlösa ur burken (häller i mungipan). *s*
min kompis häst gillar.... ÖL! inte ens ja gillar öl...

Senast ändrad av en moderator:

min katt äter:

keso, persika, tomat, gurka, vitlökskorv, falukorv, "vanligt" katttorrfoder men inte burkmat (för katt)

en annan sak som är "cocco" med honom är att han ska ha torskfilè för 69kr och inte det billigare allternativen....

och eftersom han går i sele går han ut 1-4 gånger dag och är ute allt från ½-4 timmar varje gång... :angel: :angel:

och om han inte får gå ut är det en viss hund som får ta alla smällarna i huvudet med tänder och klor :angel: :angel:

och det gillar inte hon.... :devil: så jag tror hon har fel tankar om kissen :devil: :devil:

*s* ja testade att ge mina marsvin ett par trådar spagetti igår,
legolas ville inte ga, men Zalomon smaskade i sig ett par st!
såg roligt ut... hehe

Liknande trådar

Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 221
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 954
Senast: Freyja_bus
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 226
Senast: Summerwind
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 470
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama