Dressyrtanten54
Trådstartare
Skulle behöva lite råd från hästfolk! i somras betäckte jag mitt SWB sto på en seminstation Och eftersom jag stod utan stallplats så bokade jag in mig på bete på stationen, (vi skrev inga paper) praktiskt tänkte jag! Eftersom min prinsessa är svårlastad. varje gång det var dags att kolla äggblåsor, seminera (fick seminera 3ggr) var jag på plats kl 8 på morgonen, det blev många resor, ca 3 mil enkel väg. Hon stod kvar på seminstationen från 1 juni tills hon vart bekräftad 40 dygn dräktig. Jag skötte allt förutom vatten och staket dagligen. Avgiften för bete var 2000 per månad och nu dimper det ner en faktura i min brevlåda på 11.000 kronor!!! Seminstationen har tagit betalt som ”seminsto”
Om man lämnar sin häst som seminsto på dygnstaxa så ska väl seminstationen ta hand om ALLT?! Vilket aldrig kom på tal? Vad ska jag göra?! Bestrida och bråka eller snällt betala?
Om man lämnar sin häst som seminsto på dygnstaxa så ska väl seminstationen ta hand om ALLT?! Vilket aldrig kom på tal? Vad ska jag göra?! Bestrida och bråka eller snällt betala?