Vad är en dogging bat??

Sv: Vad är en dogging bat??

Verkar vara en typ av pisk som låter mycket tack vare att det är två läder flärpar som slår mot varan, hoppspön är ofta utformade på det viset...

Google är din vän i alla lägen!:angel:

Just what you need to get your horse around
those barrels first! Top grade leather barrel Racing bat with a spring steel insert.
Wrist loop.
Made in U.S.A.

Haha och jag som trodde jag hade doktorand i googling men se där du var snäppet värre! :D:bow:

Det låter som det har med "bull dogging" att göra, men inte brukar dom väl hinna banka så mycket på hästen innan dom når fram till "bullen"?:angel:

Ok.... jag har aldrig hört talas om det iaf. Tror Weaver gör alla möjliga lädergrejer iof. Till equestian, livestock, pets etc.

Verkar som sagt efter googling vara nån form av kort, bred spö/smisk :)

Precis som någon googlat fram: används mycket av barrelrace och polebendingryttare i USA, har sett dom här också trots förbudet!

Nu skulle jag aldrig använda en pisk på min häst oavsett diciplin eller utformning, men bara för att jag är nyfiken, vadå för förbud?

Aha du menar på tävling! :) Trodde du menade att den var olaglig öht.

Men du menar alltså att du har sett dessa på tävling trots att det inte är tillåtet???

Jodå, jag diskade en tjej på öppna SM'et för 5-6 år sedan för att hon red med en liknande pisk.

*Ot*

Fan Seabaz, du måste lyckats med något form av rekord!!!

13 svar på 3,5 timmar på western?!? :eek:

:angel::D

Google är din vän i alla lägen!:angel:

Just what you need to get your horse around
those barrels first! Top grade leather barrel Racing bat with a spring steel insert.
Wrist loop.
Made in U.S.A.

Googles översättning!:D

Precis vad du behöver för att få din häst runt dessa tunnor först! Högkvalitativt läder fat Racing fladdermus med ett fjäderstål infoga.
Wrist slinga.
Made in USA

:rofl:

Jag kan ju säga såhär, jag jobbar på ett mansdominerat arbete (det är jag och 20 grabbar där) och jag frågade dom idag om någon visste vad en "Dogging bat" är.... Deras miner var obetalbara! :rofl:

Inte blev det bättre av när jag förklarade att det var en speciell slags läderpiska från amerika

:rofl:

Haha :rofl:
Rida på häst, läder och pisk, tar karlar ofta på fel sätt:cool:

Och vifftar nån med en "fet racing fladdermus" skulle nog jag oxå springa fort som fan! :eek: :rofl:

Bat e väl basebollträ har jag för mig oxå, ja, jag nöjjer mig med att kunna svenska hyffsat :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
731
Senast: Lisen82
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
448
Senast: MimmiNO
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka