Vad är detta?

Asa_S

Trådstartare
Har frågat tidigare om denna knöl, som förmodligen är resultatet av en spark i hagen. Den var betydligt mindre, "plattare" liksom, tidigare. Var in till vet som konstaterade muskelskada, vilket också var vad jag förväntade mig. Redan då gick det att trycka in fingrarna mellan luftstrupen och knölen och rucka på den i sidled, däremot går det dåligt att trycka den inåt. Den är hård, känns som yttersta punkten på vår axel ungefär.

Den har stadigt blivit mindre svullen men mer markerad, och efter en lugn ridtur förra helgen började den peka nedåt och få det här trekantiga utseendet, och nu har jag svårt att tänka mig att detta är en muskelskada. Det verkar mer som ett föremål som sitter där inne.

Hästen hade ömhet och puls i området till en början men har ej visat någon rörelsehälta. Hon har aldrig varit med om någon annan större skada så vitt jag kan minnas. Sambon kommer att beställa tid hos vet imorgon, är själv bortrest, men vad tror ni att det är?

Det har gått 4 mån sedan skadetillfället och hästen har varit mkt sparsamt riden under sommaren av andra orsaker.

Sv: Vad är detta?

låter som muskel fästet gått av, tar lång tid att läka helt. vi hade det på en av hästarna på lårmuskeln,han va super svullen!!!!

Alltså, bild kommer - kanske..... :mad:

Från höger Från vänster
sida sida

Hur i h------- lägger man in bilder?!!!!

Tryck på gå till avancerad i snabbsvarsfältet tryck på den lilla knappen som ser ut som en bild av ett berg och ange webadressen till bilden. Denna hittar du genom att gå till sidan där bilden finns och högerklicka på bilde och välja egenskaper och läsa av där det står URL..
Hoppas du förstår vad jag menar annars finns det väl en nåltråd om det på bukefalos hjälp..

Liknande trådar

M
Hästvård Behöver lite hjälp! Min häst är en 21 år gammal valack, och han tränas och tävlas ganska mycket. Han är i fantastiskt bra kondition och...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Monsterkaktus
·
Hästvård I onsdags förra veckan opererades min häst, och när jag hämtade henne nästa dag gick hon inte riktigt bra, korta steg, speciellt neråt...
Svar
8
· Visningar
1 955
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka