Vad är detta för larv?

mizzmaria

Trådstartare
Hittade denna hårbollen i rabatten idag, undrar om någon kan hjälpa mig med vad det är för sorts larv? Har googlat lite och tycker den påminner om gräsulvslarv men är inte säker.
Söt var den i alla fall :laugh:

DSC04048%252520%252528Custom%252529.JPG

DSC04051%252520%252528Custom%252529.JPG

Sv: Vad är detta för larv?

Vet inte vad det kan vara, men var försiktig med att låta barnen hålla lurviga larver som du inte vet vilka det är. En del sticks med sitt hår och i stickset sitter "gift" som irriterar huden, det gör ont. :)

Du har så rätt! :laugh: Jag vet att man ska va försiktig men det visste inte min sambo, som tur är så hände inget! (jaja, måste få skylla ifrån mig lite;) )

Det finns en användare här på buke, tror det är Spirit, vars man är småkrypsexpert på hög nivå.

Lär din sambo att veta hut! :p Nej, jag skojar bara.

Oerhört vacker för övrigt, tänk vilka vidunder det finns i naturen!

Pallas alldeles riktigt! Jag kände att det blev något fel, hon har dessutom haft ett annat nick tidigare.

Nej, fyfan va larvigt!!!

;)

lite häftig är den allt, men fyfan va äcklig på samma gång.. min hjärna vet inte vad den ska tycka riktigt :rofl:

Haha ja rubriken skulle kunna betyda nåt helt annat :p

Men vad säger du, den är ju supersöt :mad::D;)

Såg en mysko varelse idag men kunde inte fota en konstigt formad fluga med knallröda vingar som satt ovanpå kroppen, nästan som en helikopterpropeller.

Haha dom ser ju rätt mysko ut många av insekterna :D Om du ser helikopterdjuret igen så får du fota den :laugh:

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 626
Senast: hastflicka
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
562
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka