Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Torkat gojs" låter lite som regnskållor.
Det kan det nog bli. Min foderhäst hade regnskållor och innan jag förstod det kunde jag dra loss dem ur pälsen. Det var som en smal pälstuss med det där gegget nedtill och en kal fläck eller ett sår där den satt. Tvättade med Hibiscrub och fönade (!) de utsatta ställena torra (var i typ november så inget torkade av sig själv)...Blir det ett sånt här stort hål i huden av det?
Har haft en medryttarhäst som hade regnskållor ett par gånger. De kom på hösten/tidig vinter när hon hade tjock vinterpäls som inte torkade längst in. Det största såret var stort som en handflata innan vi fick bukt med det..Blir det ett sånt här stort hål i huden av det?
Kan det inte vara en insekt som lagt ett ägg o sen när det blir en larv så kryper den ut?, eller om det blir en ny insekt som tar sig ut?
Vilken äcklig insekt har varit och gnagt på min häst?!
Inte svullet eller ömt, känns som ett gammalt bett. Lite torkat ”gojs” vid det och det var så jag upptäckte det.
Påminner om regnskållor. Se till att inte sprida runt bakterien med borste, händer med mera. Jag klipper runt drabbade områden så att det ska vara torr och luftigt.
Tror det med! Har inte sett regnskållor på det här viset innan, utan bara lite mer allvarligt med stora fläckar osv. Det var inte det första jag tänkte på IOM att jag inte tycker han varit fuktig. Men hästen är tydligen känslig för det! (Det är första hösten jag har honom).
Tvättade med bakteriedödande och pillade bort alla hårda krustor igår. Betydligt bättre idag och inga nya ”hål”. Så får vi se om det blir bättre. Syns verkligen ingenting i pälsen om man inte gräver med fingrarna så det är nog därför jag inte upptäckt det tidigare.
Jag föredrar nog teorin om regnskållor
Fästing-bett?Vilken äcklig insekt har varit och gnagt på min häst?!
Inte svullet eller ömt, känns som ett gammalt bett. Lite torkat ”gojs” vid det och det var så jag upptäckte det.