vad är det största..

tindra

Trådstartare
din katt kommit släpandes på?

tittade just åt vänster och där ligger handduken som legat på badrumsgolvet.

och lillgrabben har visst fångat storvinsten: en topz :angel:

Sv: vad är det största..

strumpor brukar ha en tendens att byta plats...

men förståss leksakerna också.. köpte för ett tag sen två nya "lurviga" råttor åt dem... o jag har tre kattor.. de va ju mycket dumt... när jag släppte dem på golvet roffade två varsin råtta o nr3 satt o tittade o såg mycket besviken ut.. för de gamla som är hur många som hellst var ju inte roliga alls

:rofl:

nej det är klart.. samma som, det spelar ingen roll hur många papper jag skrynklar ihop till en boll.. de nyaste är roligast. så är det bara :p knasmissar..

Haha, en handduk! Det var lite roligt. Det största mina har släpat omkring med är nog lovikkavantar och yllesockar. Honan hade en period då hon stal yllestrumpor ur garderoben och samlade i en hög på golvet. Katter är konstiga, men väldigt roliga djur! Min kompis utekatt kom en dag hem med en chorizo!

Linus älskar strumpor och sockor, dom släpar han omkring överallt..

Min gamla katt som bor kvar hos mina föräldrar släpade en gång hem en harunge. Han hade fångat den själv, vi såg nämligen när han sprang fatt den på vägen.

Den låg han sedan och gnagde på i flera dar, de låg ett öra här och en skank där runt omkring på gården...

ett bröd :eek: när kissarna va små hjälptes dem åt när vi var på besök hos min mamma och släpade ner ett nyköpt bröd på golvet i köket och ut i halet och hade legat o gnagat på :cool: knasiga, japp

När Bullen var liten, ca 8 v, hör jag ett konstigt ljud från trappan: tass tass tass *duns* tass tass tass tass *duns* tass tass *duns*

Efter en lite stund kommer en mycket stolt liten svart-vit kisse in på mitt rum, med min 2 m långa halsduk i munnen (ja, inte hela då). Bara det att han trampade på "änden" hela tiden, och då trillade han ju! Därav dunsandet i trappan. :love::rofl:

Annars har han burit in en hel del knasiga saker... ödlor, harungar, levande fåglar osv...

Men... Han har en konstig grej för sig... Han gillar att äta/leka med sina byten framför värmepannan i min sadelkammare/foderkammare. Det är kattlucka in dit så kan kan liksom ta med sig allt, bara det går in genom luckan. Nu till det konstiga: Ibland ligger det en tuss gräs på mattan, utan några spår efter möss eller annat byte (han har den goda smaken att spara en bit till matte annars). :confused:
Precis som att: "Nähä, det blev ingen mus idag, får väl ta lite gräs istället!" :rofl:

Vår gamla huskatt vi hade när jag var liten kom släpandes på en falk. :cool:
Katten fick sys 17 stygn, men nog fan var falkjäveln död ;)

En mås, men den lyckades komma undan(katten hängde i bent på måsen) ,annars var hans specialitet skator och kajor.

Numera bor han på landet,där har han tagit 2 ekorrar till min mammas stora fasa.

awww, duktig mamma katt..

en annan mindre charmig sak lillpojken ägnade sig åt igår var att hänga i gardinerna... skuttade upp en meter sådär och hängde sedan nöjt... såg idag att det är små små hål i dem nu.. haha.. där får jag som köpte för långa gardiner :angel:

En mås, men den lyckades komma undan(katten hängde i bent på måsen) ,annars var hans specialitet skator och kajor.

Numera bor han på landet,där har han tagit 2 ekorrar till min mammas stora fasa.

:rofl:

tappert försök!

de större fåglarna kan ju vara rätt elaka. vår gamla kisse fick erfara det när kråkorna helt sonika släppte sina bomber över henne. den svartvita kissen var mer vit...

En hare är nog det största han har kommit hem med. Haren var större än katten ;)

awww, duktig mamma katt..

en annan mindre charmig sak lillpojken ägnade sig åt igår var att hänga i gardinerna... skuttade upp en meter sådär och hängde sedan nöjt... såg idag att det är små små hål i dem nu.. haha.. där får jag som köpte för långa gardiner :angel:

sånna hål har jag många av också.. men jag köpte billiga gardiner (39kr) på ikea när jag skaffade kissorna så det är inte så stor förlust...

jo, dessa är med såna färdigsydda från ikea. ska korta upp dem nångång med när kissarna flyttat så då blir det nog bra..

värre med tapeterna.. små monster.. :devil:

Nu är ju tre av mina innekatter men det största pottan har fångat var väl kompisens militärkängor, då var lyckan fulländad för en liten skofetischist.
Sunny bar lyckligt runt på en älgskank som en hund jag var hundvakt till hade fått med sig, hunden lommade grinigt efter.
Siri håller sig till mindre saker, det största hon fångat är väl en fralla.

Bland utekatterna kan jag bara skryta om vår Nisse, han fångar både duvor, skator och harar.:D

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: MJLee
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar