Vad är det som låter?

Nu var det ett tag sen jag hörde den som bor vid mitt sommarboende, men jag tycker allt att det låter samma, och i så fall är det en hornuggla. Det är det vi har hos oss åtminstone. :)

Det bästa med att bo här, det är mycket vilda djur.
Senast nu ikväll gick två älgar över åkern på baksidan (min tomt gränsar till en stor åker) :)
Finns både räv, rådjur, vildsvin och fladdermöss. Flög en fiskgjuse mycket här förra året också

Skulle kunna vara pärluggla också. Hade ungar i vår trädgård för flera år sedan, lät lite åt samma håll (som övergivna kattungar typ). Satte igång och skrek kl 9 på kvällen (prick).

Gå ut och ställ dig i närheten av ljudet så kommer nog ugglan flygande med mat till sina ungar. (Obs! de drar sig inte för att passera nära, väldigt nära)

Har en sådd åker mellan min tomt och dungen. Annars hade det varit en ide för och se dem :)

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: Gramse
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 514
Senast: Araminta
·
Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
402
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka