Vad är det som gäller vid grundvaccination?

SoNo

Trådstartare
Jag är lite förvirrad just nu.
Jag gav första sprutan med hästinfluensa och stelkramp till min häst i mars, veterinären sa då att jag kan vänta och ta den mellan 21-92 dagar.

Men nu när jag läste på nätet så står det 4 veckors mellanrum alternativt 4-6 veckors mellanrum....

Vad stämmer egentligen?? O_o

Hästen är 12 år.

Sv: Vad är det som gäller vid grundvaccination?

Jag har precis grundvaccinerat min häst. Hon fick en spruta i början av november, en spruta andra veckan i december och den sista nu i onsdags.

Sv: Vad är det som gäller vid grundvaccination?

Enligt TRär det 21-92dgr, tillverkarna kan ha andra rekommendationer för effektens skull. Jag grundar enl TR och ger sen en tredje 5-6 månader senare.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 227
Hästvård Vaccinerade min häst för första gången 19:e december med stelkramp och hästinfluensa, och återvaccin ska väl vara inom 4-6 v? Nu kan min...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: tavla
·
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 096
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama