vad är det med min katt?

P

Pontiac

hejsan!

jag har en tjej katt som har ont över svansen. om man tar där morrar hon och blir arg. jag får inte kolla på det så mkt men man känner att det är en hård sak där, det är nog en skorpa.
Vad kan detta vara?

Sv: vad är det med min katt?

Det är ju ganska svårt att avgöra utan att själv ha sett kattens reaktion eller exakt var den har ont. Det bästa är nog att ta katten till en veterinär om man är orolig och det inte blir bättre.

Ja, gå till vetten. Hon kanske har blivit biten eller påkörd?

det var inte så farligt med min katt, det hårda över svansen var bara en skorpa och under det var det ett litet sår. var nog orolig för ingenting :angel: ;) troligtvis är det någon hankatt som har blivit lite livlig ;) ich hoppat på henne och bitit henne. det är ju parningsperioden nu så. :D

men tack för alla svar!

Bitsår blir ofta små "ofarliga" sår på ytan och infekterade bölder på djupet. Jag hade kollat upp det mycket noggrannt, reagerar hon med ömhet är det dags att tömma på var och ev. pencillinbehandla.

Sassy skrev:
Bitsår blir ofta små "ofarliga" sår på ytan och infekterade bölder på djupet. Jag hade kollat upp det mycket noggrannt, reagerar hon med ömhet är det dags att tömma på var och ev. pencillinbehandla.

Håller med Sassy... ömmar hon fortfarande så åk till veterinären. Katter är tåliga men när det väl blivit en "inåtvänd infektion" så kan de bli riktigt riktigt sjuka om man har otur.

hejsan igen.. det var ganska farligt ändå, det min katt hade över svansen. efter några dagar blev det en stor böld över svansen. så vi åkte till veterinären, fick operera min katt. vet. tömde bölden på var o nu har hon en krage o ett rör så att varet rinner ut. stackars katt... men nu har de blivit lite bättre..

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Grazing
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar