Vad är det här för växt?

Eli

Trådstartare
Vad tror ni det här är?

IMG_20190710_085449.jpg
 
Bra fråga, men låt inte hästar gå i närheten förrän du är säker på att det inte är sprängört. Kan du ta en bättre bild på bladen?
 
Bra fråga, men låt inte hästar gå i närheten förrän du är säker på att det inte är sprängört.

Inga hästar här, är på en ö och den växer precis vid stranden. Blev nervös att det är björnloka då vi har en treårig lös här...

Här är en annan växt lik björnloka men det är det inte va?
IMG_20190710_085754.jpg
 

Det behövs bättre bild på bladen, men jag tror att det är strandkvanne eller strätta - iallafall någon angelica.

Det är dock varken björnloka eller jätteloka. Heller inte odört eller vildpersilja, som man kan oroa sig för när man har barn eller djur. Egentligen skulle jag vilja säga att det inte heller är sprängört som man också skulle oroa sig för om man har barn eller djur, men blomman är så pass lik att jag inte vågar avskriva det till 100 procent. Tror dock som sagt på någon angelica.
 
Björnlokan är väl rätt stor? Eller förväxlar jag den med jättebjörnloka? De jag sett har varit 2 meter höga.
 
Det behövs bättre bild på bladen, men jag tror att det är strandkvanne eller strätta - iallafall någon angelica.

Det är dock varken björnloka eller jätteloka. Heller inte odört eller vildpersilja, som man kan oroa sig för när man har barn eller djur. Egentligen skulle jag vilja säga att det inte heller är sprängört som man också skulle oroa sig för om man har barn eller djur, men blomman är så pass lik att jag inte vågar avskriva det till 100 procent. Tror dock som sagt på någon angelica.

Tack så mycket!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
343
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Någon som vet vilken växt detta är? Den har börjat växa i en oöppnad jordpåse som min syster köpt. Ingen av oss är särskilt bra på...
2
Svar
21
· Visningar
1 152
Senast: ginnies
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp