Vad är det han inte tål?

jerseyko

Trådstartare
Som ni vet fick min lilla kanin åka akut till roslagstull för inte så farligt länge sen för han hade trum-sjuka.

I helgen visade han samma symptom igen men eftersom vi hade medecin kvar fick han de då och blev bra.

Vad är det han inte tål? Han har ju bott här ganska precis 5 år nu!! Så nu har vi flyttat hans utebur till en gräsfri fläck å han e ju asförbannad för det.

Han har alltid ätit samma pellets, men nu äter han något nytt från zoo men det är inte det han reagerar mot. Hö äter han oxå från zoo som köper de från en bonde.

Klöver är lätt gasbildande vad jag vet (kor ska inte ha för mycket)

Jo det vet jag, de va det han vart sjuk av förut.

Men han har jo "bott" på samma gräsmatta i 5 år nu och aldrig reagerat såhär..Å buren står ju där de e minst klöver å maskrosor..

Ja det låter konstigt, det skulle ju kunna vara så att han blivit mer känslig med åldern?

Tur att du hade medicin hemma, kan vet. skriva ut lite mer att ha i reserv om det händer igen?

hur ser foderstaten ut?
motion? dagliga rutiner?
är gräsmattan gödslad? grannen kanske tvättat sitt hus med högtryckstvätt = giftigt nedfall, hände mig förra året...

Han har sköts precis lika dant i 5 år.

Han för ½dl pellets om dagen, fri tillgång på hö o vatten, får grönsaker, frukter.

Får gå ut på dagarna i en stor utebur, ut i sele, hans bur är 2,5*2,5m så han har stor yta att röra sig ;)

Gräsmattan har vi inte gjort något med på flera år, å grannarna har inte tvättat sitt hus eller något annat liknande, å de e mååånga meter till grannens hus.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 671
Senast: sandrafors
·
Däggdjur Jag är en stor uppfödare av kaniner och förstår att det är dålig information hos många zoo butiker mm.. Det bästa är att leta upp en...
Svar
4
· Visningar
2 797
Senast: Jenka
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 203
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar