Vad är det för nått?

Presto

Trådstartare
Vi hade uppe en veterinär som tog blodprov på min ponny. När vi fick räkningen stog det med SLU östronsulfat och jag undrar nu vad det är för nått?

Vi hade tänkt att ringa till kliniken, men tänkte fråga er först. Nån som har någon idee?

Veterinären gick in och fyllde två provrör, det var allt. Tänkte om det var något jätte självklart som jag inte kommer på bara :p

Sv: Vad är det för nått?

Det är ämnet de mäter i blodet om jag inte fattat fel!

Om det finns (eller om det är högt) är stoet dräktigt...

va? okej, men hur kan dom ta en kostnad på det då? Veterinären kom ut och den "grejen" kostade faktiskt 1/3 av hela besöket :eek:

måste verkligen ta reda på hur veterinären tänkte när hon skrev fakturan "/

Så lite?!

När jag tog blodprov på mitt sto så kostade det mer än vad vettens besök kostade :grin:

Vetten fakturerar för sitt arbete och det material h*n använt, SLU fakturerar själva för vad de nu gjort med provet man skickat in.

jaha så det är SLU som kollar blodprovet? :idea:

När jag tänker efter så sa vet att hon skulle kolla upp vad labbet tog för kostnad så hon skulle veta vad hon skulle ta på fakturan. Så antagligen gör min klinik så att dom betalar SLU och att jag betalar kliniken :p Då var det ju inte så dyrt :D

:eek: Nu blir jag orolig att det ska komma en räkning till. För på den räkningen jag fått från vetten så står det typ 350 kr för blodprovet.

SLU tar 420 + moms för analysen. Så risken finns att det kommer en räkning från SLU.

Då kommer du få en räkning till.

SLU fakturerar själva, vetten tar bara betalt för sitt arbete och det använda materialet.
Jag fick först ett brev med provsvaret, minns inte riktigt med 5 dagar från provdatumet kanske? Sen tog det nån vecka så kom fakturan från dom också.
420 + moms var nog vad mitt prov kostade om jag inte minns galet.

Hmm jag har ju inte fått något brev med provsvaret utan bara fått det via telefon hos min veterinär. Och anledningen till att jag tog provet var lite för veterinären sa att det bara kostade 3-400 kr att få det taget och analyserat. Har inte alls lust att betala det dubbla för ett provsvar egentligen.

Då kan vetten ha kryssat i att svaret bara ska gå till honom/henne.
Har för mig att det går att kryssa för om det ska gå svart till både ägaren och vetten eller bara till den ena.

Om vetten hade rektal kollat stoet så brukar det kosta 3-500kr, BP är dyrare.
Men sen är det ju ändå strunt summor på det stora hela.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
468
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 589
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka