Vad är det för fel??

Centaur

Trådstartare
Min ena katt är jättedålig. :( Väldigt mager, uttorkad, kraftlös. Ingen feber, däremot sänkt temp, bara 37,2. Jättedåliga blodvärden som visar på en kraftig infektion och väldigt högt BUN, dvs njurproblem. 85 var det om jag minns rätt, det ska vara mellan 5 och 19... Kanske inte så konstigt om det vore en gammal katt, men hon är bara fem år! :crazy:

Veterinären visste inte vad det var, pratade om att en infektion i livmodern kunde slå ut njurarna. Men gjorde ultraljud och där såg allt bra ut.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? :confused:

Hon har fått vätska iv, vätska subkutant, antibiotika och en spruta som skulle få livmodern att öppna sig om det var där problemet låg. Tvångsmatar henne, det lilla hon dricker och äter (endast yoghurt) själv är inte på långa längder tillräckligt..

Fram tills i går så har hon alltid kommit springande när jag ger dom mat och visat intresse för maten, men hon kan omöjligt ha ätit mer än några få bitar, så tunn som hon är... Har tre katter så maten försvann. Anade inget innan hon började magra av. Men jag funderar ju på om hon haft infektionen eller njurproblemet länge och att det är därför hon ätit för lite? Tycker dock det är konstigt för hon har som sagt kastat sig över maten (och bara slickat på den kanske?), katter brukar ju inte äta alls om dom mår dåligt?

Sv: Vad är det för fel??

Ultraljudades njurarna? Även om hon är ung kan hon ju ha något tjall med njurarna. Förgiftning, en medfödd defekt eller dylikt.

Sv: Vad är det för fel??

Jag förstod det som att han kollade båda livmoder och njurar, kan dock ha missuppfattat.

Ja något fel med njurarna är det helt klart att hon har, det visar ju proven.. Men varför? Förgiftning tänkte vi också på men vet. tyckte att då borde hon inte haft så dåliga blodvärden? :confused:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 173
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 800
Senast: mollyphlox
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 696
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama