Vad är det för fel på påsen?

Pluto Nebulon

Trådstartare
Nu är det så att jag har en 19 årig varmblods hingst
Jag har skrivit om honom här förut pga vanvård

Nu är det så att hans pungpåse eller va det heter är stor som en handboll det ser ut som att båda testiklarna ligger i en o samma sida lite svårt att beskriva men ägaren sa att han vart bi stucken i somras så jag tänkte ej mer på detta än att jag kände på påsen idag och den vart stenhård,

Ska kontakta vet imorrn men undrar om nån av er vet va som kan ha hänt med honom. Tacksam för svar

Sv: Vad är det för fel på påsen?

Pluto Nebulon skrev:
Nu är det så att jag har en 19 årig varmblods hingst
Jag har skrivit om honom här förut pga vanvård

Nu är det så att hans pungpåse eller va det heter är stor som en handboll det ser ut som att båda testiklarna ligger i en o samma sida lite svårt att beskriva men ägaren sa att han vart bi stucken i somras så jag tänkte ej mer på detta än att jag kände på påsen idag och den vart stenhård,

Ska kontakta vet imorrn men undrar om nån av er vet va som kan ha hänt med honom. Tacksam för svar

Ring en vet.

Vi har en halvblodsvalack i stallet som är 24 år, han lider oxå av samma problem. Ägaren ska ringa vet idag och rådfråga. Verkar vara rätt vanligt hos äldre valacker då jag hört fler som haft detta problem.

Ringde Vet på Mantorps kliniken, och hon sa att det kunde va inflammation efter en spark i somras el brosk el nåt med att tarmarna hade trillat ner men då skulle han ha fått akuta kolik symtom. Eller det jag misstänkte en tumör av något slag:cry:

Ska åka och kolla upp honom så de får bukt med detta problem, tycker att han har lidit tillräkligt i detta liv:(

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 462
Senast: Magiana
·
Hästhantering För ca 3 månader sedan köpte jag ett 7-årig lipizzanersto. Hon har haft 2 föl, inte så mycket riden, men tydligen tricktränad i tidig...
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Wildhearts
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg, men ska försöka göra det så kort som möjligt. Jag har blivit fodervärd åt en äldre varmblodig travare...
Svar
3
· Visningar
1 294
Senast: Karre
·
L
Hästvård Hej! Jag håller på att utbilda mig till Hästmassör och håller på att öva mig på ett gäng hästar där jag har åkt på 2 st hästar med lite...
Svar
16
· Visningar
3 543
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama