Vad är det för fågel?

Bluefish

Trådstartare
Hittade denna utanför porten för bra längesedan, och har nu gissat klart på vilken sort den tillhörde. Nu får buke rycka in och hjälpa mig, är på tok för nyfiken för att låta bli att fråga. Tittat igenom mina fågelböcker utan resultat.

Helbild
x2uzcw.jpg

Här syns lite vitare partier
nm0sg6.jpg

25rhx1j.jpg

Ursäkta monstruöst stora bilder, rekommenderar er att inte klicka upp dem. Iof ser man detaljer ruggigt bra då

Senast ändrad:
Sv: Vad är det för fågel?

det är en nattskärra (stavning) Helt underbart vackra fåglar , Har för mig att dom är ganska så ovanliga

Tesora

de måste vara en unge isåfall va :O?

jo nu ser jag kollade lite i en bok och det är inte nattskärra.. utan som Monterose och Gabbi säger " tornseglare"....

Det är tornseglare.

Men de brukar inte kunna ( bäst att skriva ha väldigt svårt för) att lyfta från mark.

Ah, det förklarar att den inte flydde.

kl

Tack ska ni ha :bow: Inhyste det lilla livet i en ombonad låda undangömd för förbipasserande, den var borta dagen därpå. Vacker fågel om inte annat.

Om man hittar en tornseglare som hamnat på marken kan man prova med att kasta upp den i luften. ( om den då inte ser skadad ut) Det brukar räcka för den ska komma igång och flyga. Vi har tornseglare varje år i en av våra holkar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka