vad är de för fel??

U

Uddatyp

min katt är 13år i år..börjar bli gammal..
men hon har en mjuk knöl liksom vid ena frambenet..hon har inte haft ont av den va ja vet..
men nu har hon nog bitit på den eller nåt för de va väldigt kletigt o äckligt och de hade kommit lite blod på golvet med.
hon har vart lite nere i några dar men har endå klättrat i träd o lekt o så.

ska åka till vet. snart men nån som kan ha nån aning om vad de kan vara?

Sv: vad är de för fel??

Gissningsvis en talgkörtel. Som en jättefinne typ, kan vara inflamerad oxå, innehåller isf talg och var.

kan man få bort dom?
eller hur försvinner dom?
e dom farliga?

ska åka in till vet. imorrn o se va de e, bara rädd att de skulle va nån slags tumör eller nåt sånt läskigt.

Är det en talgkörtel så är dom helt ofarliga så länge man inte får inflammationer i dom, men d låter ju som att din kisse fått det eftersom att det gått hål på den. Dom går att operera bort lätt men försvinner sällan av sig själv. Tror däremot inte att du kan få den bortopererad så länge den är inflammerad, i så fall får du nog antibiotika eller motsvarande att ge tills inflammationen gått ner och sen får du komma tillbaka och ta bort den.

Självklart KAN det vara en tumör men 9 av 10 gånger är det nog just talgkörtlar..

va inne hos vet. o fick avliva den lilla katten :cry:
de va många tumörer som hade spritt sej o så o de va ingen ide att operera för dom skulle komma tillbaka.

men mycke bättre kattliv kunde hon väl inte fått..fått gå in o ut när och hur mycke hon ville o klättra i massa träd o jagat massa möss o så.

även om hon kunde levt lite längre till utan o få ont av dom kändes de endå som om de va bättre att göra de nu än o vänta..de e väl bättre än att dom har ont sista tiden..hoppas ja..
men känns endå som om de va för tidigt o ta bort henne.

:(

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 974
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 354
Senast: TantAgda
·
Katthälsa Veterinären har sett en diffus förändring på en lunga på min katt. De sa att det kunde vara astma, lunginflammation eller just det...
2
Svar
21
· Visningar
4 100
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar