Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är Damasker/bandagetter till för? Vad hjälper dom till med på benen? om man tex väljer reflexdamasker är dom endast till för att synas eller har dom någon funktion?
Damasker är mest till för om hästen stryker sig.
Reflexdamasker är vanliga damasker med reflexer på
Jag använder damasker både fram och bak på min häst när jag rider i skogen. Inte för att hästen direkt stryker sig men för att om vi går i snår eller där det är stora stenar så det inte ska rispa honom på benen.
Så jag skulle helt klart kunna ha damasker med reflexer men jag är för snål då jag redan har vanliga damasker och sedan vanliga benreflexer som jag kan sätta på dessa om jag vill.
Behöver hästen benskydd över huvud taget? Så kan du ju ha dessa tycker jag. Däremot skulle jag inte komma på hopp- eller dressyrträning med reflexdamsker.
Behöver hästen inte benskydd så kan du använda vanliga reflexer. men om du inte har vanliga reflexer och i så fall ändå måste köpa det så kan du ju köpa reflexdamasker.
Jag tänker inte rekommendera någonting, du får göra vad du vill för dina pengar