Vad är Butomidor?

Miss Sixty

Trådstartare
Under tiden min häst stog på klinik för några dagar sen fick hon Domosedan(lugnade) och Butomidor vid rn skoning så därför undrar jag vad Butomidor är?

Tackar på förhand:bow:

Sv: Vad är Butomidor?

Men varför använder man det till tillsammans med lugnade och under en skoning?
Är det typ smärtstillade för hästen inte skulle ha ont under skoningen?

Miss Sixty skrev:
Men varför använder man det till tillsammans med lugnade och under en skoning?
Är det typ smärtstillade för hästen inte skulle ha ont under skoningen?

Slutledningsförmågan säger mig att om din häst fick ett smärtstillande medel i samband med skoningen så hade den förmodligen för ont någonstans för att kunna skos på ett vanligt sätt.

Har du ingen koll på vad som sker med din häst?
Varför inte fråga den som behandlade?

Det förstärker effekten av domosedan förutom att det är smärtstillande.
Kombinationen används regelbundet även när det inte är fråga om några smärttillstånd helt enkelt därför att den ger en stabilare sedering.
PL

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: MiniLi
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 330
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
725
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 109
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar