Vad är maxgivan för vuxen häst....mm

M

mirjada

Jag vet att jag har haft det uppskrivet...
Men nu när jag behöver siffrorna(jag sitter och skriver foderlära till min hemsida) hittar jag dom inte...
Är det någon som vet...

Vad är maxgivan för majs/100kg kroppsvikt (vuxen häst)?
Vad är maxgivan för vete/100kg kroppsvikt (vuxen häst)?
Vad är maxgivan för vetekli/100kg kroppsvikt(vuxen häst)?

Är det något av dessa som har annorlunda rekomendationer för unghästar vad det gäller max givan?

Det jag saknar nu är information om nakenhavre och svarthavre... Någon som vet var jag kan hitta bra info om dessa havre sorter?

Det var nått mer som jag tänkte på.....
Men nu kommer jag inte ihåg vad det var....
 
Det jag också har tänkt göra till denna sida är typ veckans fråga...
Svaren/resuktaten på frågorna kommer också att kolla.
Vad för typ av frågor skulle du tycka var intressant att läsa/veta mera om?(ge exempel på frågeställning)
Tycker du att det ska finnas möjligheter för tex någon fodertillverkare (har ännu så länge ca 20st som jag kontaktat för ett "samarbete")att ställa frågor?

Vad mer tycker du skulle vara intressant att läsa mera om vad det gäller foder?

Jag kan berätta att jag försöker att göra all information så lättförståelig som möjligt. Det är mycket "bas kunskap" men även "över kurs" information kommer att finnas.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Det är så många som missförstår syftet med att räkna ut foderstat. Jag ska försöka att förklara lite bättre... För det första - de...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
11 631
M
Foder & Strö Nu vill jag ha bukefalisternas kunskaper, åsikter, tankar och tips igenn... Jag håller på med min hemsida om foder(har hållt på i ca 6...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp