Väcka talan i tingsrätten privat...

Authorsandraselling

Trådstartare
... är mycket enklare än jag trodde.
Efter att ha varit utsatt för bland annat nätförtal i flera år av en person har vi funderingar på att driva det på egen hand. Då staten än så länge inte bekostar detta. Just för att markera för personen att det h*n gör är fel, personen verkar inte riktigt på det klara med att förtal är olagligt eller bryr sig inte eller förstår inte. Naturligtvis har vi sparat allt och preskribitonstiden är ju 5 år. Tyvärr har vi väälldigt mycket material. Det som är lite tråkigt är att en del människor verkligen sväljer allt med hull och hår och inte verkar ha en tanke på att ta reda på fakta eller åtminstone vara lite försiktiga. Tack och lov är denna persons rykte så oerhört skamfilat i den trakt där vi bor att där har h*n ingen framgång. Så skönt nog blir vi aldrig direkt drabbade.
Jag själv blir väldigt misstänksam när människor försöker att svartmåla andra. Det känns oerhört oseriöst allrahelst om man gör det i skydd av en yrkestitel till exempel. Därför blir jag lite förvånad när personer delar statusar osv. utan att ta reda på fakta först.
Glädjande nog så finns det ju väldigt förmånlig hjälp att få juridiskt så att inte notan skenar iväg.
Någon som drivit något liknande och vill berätta lite? Tips och råd?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka