Vaccinering i Danmark. Samma som i Sverige?

M

MHelena

För att tävla i hoppning i Danmark...krävs det då inte full influensavaccination - precis som här i Sverige? En stämpel, signatur och klistermärke i passet?

Jag har inte tidigare brytt mig så mycket om vår ponnys tidigare meriter på tävlingsbanan, jag har mer brytt mig om hur mycket hon skulle kunna lära min 11-åriga dotter dvs. hennes utbildninggrund.

Jag vet en hel del om ponnyns bakgrund, tack vare att jag lyckades leta reda på hennes tidigare ägare i Holland.
De sålde henne i juni 2005, en månad senare befann hon sig i Danmark. I passet finns inget registrerat om att hon vaccinerats under tiden där. Hon kom till Sverige i skiftet mars/april 2007. Dvs. vistelsen i Danmark blev 1 år ch 9 månader lång - två vaccinationer hade jag önskat mig från Danmark i passet, i dec 05 och dec06, då hon vaccinerades i december varje år i Holland.

Enligt handelsstallet ska hon vara tävlad LA i hoppning i Danmark och det är just pga den informationen som jag funderar över vaccinationssystemet i Danmark.

Någon som vet?

Sv: Vaccinering i Danmark. Samma som i Sverige?

:angel: puttar lite :angel:

Ingen som vet?

:bump:

Hon kan ha varit vaccinerat och förts in i en sånt gammalt kort och sedan så har inte kortet följt med passet.

Ahaaaa :idea: Finns det sådana kort?! hade inte en aning om det :grin:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 889
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama